سعدی قنبرزاده:

یادگیری روش‌های مختلف مطالعه دانش‌آموزان برای اثربخشی و کارآمدی مطالعات است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی و تربیتی مدرسه سما آموزش و پرورش رودهن، یادگیری روش‌های مختلف مطالعه را نیاز دانش‌آموزان جهت اثربخشی و کارآمدی مطالعات آنان دانست و آن‌ را همسو با پیشبرد و تامین اهداف کمی و کیفی آموزشی در آموزش و پرورش، برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری روش‌های مختلف مطالعه دانش‌آموزان برای اثربخشی و کارآمدی مطالعات است

سعدی قنبرزاده، معاون‌ پرورشی مدرسه سما آموزش و پرورش رودهن درباره برگزاری کارگاه روش‌های مطالعه و یادگیری در این‌ مدرسه در گفت و گو با پانا بیان کرد: در این کارگاه با پرسش‌هایی نظیر علم چیست؛ آموزش خوب به چه شکل است و یادگیری چیست؛ بحث را شروع کردیم و در ادامه روش هایی که دانش‌آموزان می توانند یاد بگیرند از قبیل شرطی شدن، شناخت گرایی، ارتباط و مشاهده به آنان آموزش داده شد تا در این زمینه‌ها اطلاعات لازم، کافی و کاردبردی را به دست بیاورند.

وی افزود: علاوه بر تعریف مفاهیم علم، آموزش، یادگیری، تدریس و تفاوت میان آنها، در روش‌های مطالعه نیز پس از تبیین مفاهیم مطالعه و خواندن و نقاط اشتراک و افتراق آن دو، روش‌های مطالعه اجمالی، تندخوانی، تجسس خوانی، عبارت خوانی، دقیق خوانی، درک زیبایی‌های مطالب، انتقاد و روش‌های کسب اطلاعات در طی جلسات کارگاه ارائه شده است.

قنبرزاده بیان کرد: مطابق بررسی ها و آسیب‌شناسی‌های کشوری که توسط روانشناسان و مشاوران انجام شده به این نتیجه رسیده اند که بسیار از دانش‌آموزان اگر روش صحیح مطالعه و یادگیری خود را آموزش ببینند، نتیجه ای بهتر کسب می‌کنند و مسلما مدرسه سما نیز از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین در شورای مدرسه تصمیم برگزاری این کارگاه، با توجه به این نکته و این‌که بسیاری از دانش‌آموزان با وجود استعداد و پیگیری، مشتاق مطالعه بودند، اما در امتحانات نوبت اول نتیجه لازم را نتوانستند کسب کنند و کارگاه به مرحله اجرایی درآمد.

وی تصریح کرد: کارگاه در جلسات برنامه‌ریزی‌شده اجرا شد، تا دانش‌آموزان مهارت‌های لازم در زمینه مطالعه و شیوه‌های درست یادگیری اثربخش را به دست بیاورند که باعث خواهد شد در امتحانات نوبت دوم با مشکل مواجه نشوند و مطالعات مفید و کارآمدی در جهت موفقیت داشته باشند.

معاون پرورشی مدرسه سما پیرامون دانش‌آموزان پایه دوازدهم این دانش‌آموزان به دلیل این‌که در پایه حساس تحصیلی هستند، بیشتر به مهارت‌های یادگیری و مطالعه نیازمند هستند تا بتوانند نتیجه لازم را بگیرند و موفق شوند و از آن‌جایی که هر دانش‌آموز روش یادگیری منحصر به فرد خودش را دارد، این کارگاه کمک می‌کند که بتوانند روش خاص خود را به خوبی کشف کنند و آن را پرورش و به درستی مورد استفاده قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که کارگاه در چند جلسه برگزار شد و بازخورد‌های خوبی را از دانش‌آموزان کسب کردیم به منظور اثربخشی بهتر تلاش می‌شود برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها با موضوعات مشابه در دستور کار مدرسه متوسطه سما قرار گیرد تا ضمن حصول نتایج آموزشی بهتر دانش‌آموزان در امتحانات، کیفیت یادگیری و مطالعات را در آنان بالا ببریم.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار