رئیس اتاق اصناف دماوند و رودهن:

حل مشکلات اصناف آسیب‌دیده در شرایط کرونا، کمک به چرخه اقتصاد است

رودهن (پانا) - رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند و رودهن، عنوان کرد رسیدگی جدی و حل مشکلات اصناف آسیب‌دیده در وضعیت کرونا، کمک‌ به چرخه اقتصاد است و تمام مسئولان باید متعهد و مسئول در این امر عمل‌کنند، بخصوص آسیب اصناف در شهر‌های کوچک‌ مانند دماوند و رودهن، محسوس‌تر مشاهده می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۰۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
حل مشکلات اصناف آسیب‌دیده در شرایط کرونا، کمک به چرخه اقتصاد است

سید علی دهقان حسینی، رییس اتاق اصناف شهرستان دماوند در گفت و گو با پانا گفت: «بیماری کرونا از ابتدا تاکنون با سویه‌های مختلف ضربه‌های اقتصادی زیادی به اصناف مختلف وارد کرده است. هم در خانواده‌ها و از دست‌دادن عزیزان و هم در بحث اقتصادی و کسب و کار، در این راستا با توجه به این‌که به‌هرحال جان شهروندان و سلامتی‌ آن‌ها مهم‌تر است و از طرفی قاعدتا تامین معاش، خرید ملزومات و حضور در بازار و ارتباط افراد با هم در تشدید این بیماری نقش مهم و چشم‌گیری دارد؛ مسلما نیازمند توجه و کارشناسی‌های جدی و آسیب‌شناختی هستند. طبق آمار موجود نزدیک هزار واحد صنفی خدماتی، توزیعی و تولیدی در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند که اکثر این اصناف از زمان شیوع کرونا با رکود قابل توجهی روبه‌‌رو شده‌اند فقط برخی زیادتر و تعدادی کمتر درگیر شدند. حتی طبق اطلاع و بررسی‌ها حدود 5 درصد از مشاغل یا جمع آوری شدند و یا تغییر شغل دادند و اکثر مشاغل واقع در شهرستان در حد و مرز اداره واحد صنفی خود هستند و درآمد و سود زیادی ندارند.»

وی ادامه داد:« تمهیدات مناسب در ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان طرح و تصمیم گیری شده است. ضروری است که اتاق اصناف تابع دستورات باشد، ضمن این‌که خود کسبه با توجه به این‌که باید برای سلامتی مصرف‌کنندگان ارزش قائل باشند، باید تابع مقررات منطقه‌ای نیز باشند و پروتکل‌های بهداشتی را برابر دستورات ابلاغی مراعات کنند.»

دهقان‌حسینی در تکمیل صحبت‌هایش بیان کرد:«بهترین ناظران بازار شهروندان یا همان‌ مردم، هستند که با اطلاعات به موقع خود ما را یاری می‌دهند اما اتاق اصناف و اداره صمت با نزدیک شدن به عید همه ساله با برنامه زمان‌بندی شده کل بازار را رصد کرده و در حد قابل توجهی کنترل می‌کنند در این راستا علاوه بر مساله بررسی اصول بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها، با مبحث گران فروشی و کم فروشی قطعا مقابله و با متخلفان از قانون برخورد خواهد شد.

رییس اتاق اصناف دماوند تصریح کرد:«از کسبه خواسته ام با سود کمتر رعایت حال مردم را بکنندو این‌گونه ضمن همراه بودن با مصرف کننده، بازار را پررونق در منطقه نگه دارند‌ و حفظ کنند. در خصوص فروشگاه بهاره تاکنون از سوی اداره صمت شهرستان دستورالعملی صادر نشده است. از طرفی تعداد قابل توجهی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهرستان در طول سالیان اخیر دایر شده‌اند که در رونق اقتصادی شهرستان بسیار موثر و کارآمد عمل کرده‌اند و همین‌فروشگا‌ها در تامین نیاز‌های مصرف‌کنندگان در منطقه بسیار موفق عمل کرده‌اند.»

دهقان‌حسینی خاطرنشان کرد:« با توجه به این‌که شهر رودهن هم تحت نظارت اداره اصناف دماوند فعالیت‌ می‌کند نظارت بر اصناف این شهر هم‌ به صورت کامل و جامع صورت می‌گیرد و در این‌ زمینه نباید نگرانی برای ساکنان‌ این‌شهر وجود داشته باشد و اصناف آن هم تحت حمایت و نظارت کامل اصناف دماوند فعالیت می‌کنند.»

خبرنگار: مهدی درودگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار