مدیر هنرستان مبتکران رودهن:

هنرستان‌ها مسیری برای کارآفرینی و خودکفایی دانش‌آموزان در آینده

رودهن (پانا) - مدیر هنرستان‌مبتکران رودهن، هنرستان‌ها را یکی از مسیرهای کارآفرینی و خودکفایی در آینده برای دانش‌آموزان معرفی کرد و خواستار تجهیز همه جانبه این مدارس، جهت آموزش‌های موثرتر در این‌مقطع تحصیلی برای هنرآموزان شد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان‌ها مسیری برای کارآفرینی و خودکفایی دانش‌آموزان در آینده

مژگان جعفر، مدیر هنرستان‌ مبتکران رودهن در گفت و گو با پانا پیرامون برگزاری نمایشگاه بیست بازار در این‌ هنرستان گفت: ضرورت ایجاد و برگزاری این‌ نمایشگاه بعد از تصویب در شورای مدرسه به منظور ایجاد تنوع در دوران آموزش مجازی و افزایش اعتماد به‌نفس هنرآموزان برای کارآفرینی در آینده و مسیری شغلی‌شان، در بستر شبکه مجازی شاد در قالب کانالی با عنوان "بیست بازار مبتکران" فعالیت مجازی خود را آغاز کرد.

وی افزود: علت نام‌گذاری این‌نمایشگاه با این عنوان، کیفیت بالای آثار هنری، دستی و تولیدی دانش‌آموزان بود و از جنبه‌های مثبت دیگر این عنوان، بحث تشویقی، ترغیبی و ارزش نهادن به فعالیت‌های آنان بود، چرا که هنرجویان در واقع زمینه‌های کارآفرینی و خلاقیت را ابتدا از هنرستان‌ها کسب و ارتقای آن را در مراحل بعدی تحصیل و آموزش‌های آکادمیک‌ و جدی‌تر، دنبال و پیگیری می‌کنند.

هنرجویان هنرستان‌ها نیارمند حمایت و پشتیبانی مسئولین هستند

جعفر در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد: این کانال با عضویت نزدیک ۴۰۰ عضو در حال فعالیت است که امیدوار هستیم اعضای بیشتری به این کانال بپیوندند تا هنرجویان ما با استقبال بیشتری از کالاهای تولیدی‌شان روبه رو شوند، این هنرجویان به دلیل این‌که در آغاز مسیر‌ کارآفرینی هستند، نیازمند حمایت و پشتیبانی از طرف آموزش و‌ پرورش و مسئولین شهری هستند. در این‌کانال آثار هنری و تولیدی خود هنرجویان به صورت تصویری، با توضیحات و ترجیحا قیمت آن قرار داده می‌شود و مورد فروش قرار می‌گیرد. شورای هنرستان، بسیار پیگیر فعالیت این کانال و رصد روند کاری آن است تا طبق اهداف تعیین شده پیش برود، برطبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فعالیت این کانال که از دهه فجر آغاز شده بود تا اواخر اسفند‌ ماه ادامه خواهد داشت، البته در صورت استقبال و کارایی موثر و مفید آن، تا آخر سال تحصیلی به فعالیتش در فضای مجازی ادامه خواهد داد.

مشارکت کارکنان در مدارس رمز موفقیت

این مدیر فعال، کاردان و پرانگیزه آموزش و‌پرورش رودهن که در منطقه رودهن‌ به انجام‌ فعالیت‌های ابتکاری و مرتبط با افزایش کیفیت آموزش و ارتقای کیفی دانش‌آموزان و ارتباط مشارکتی و صمیمانه با کارکنان‌ مدرسه بسیار معروف و خوش‌نام است، اذعان کرد: در طول دوران مدیریت در مدارس مختلف همیشه اعتقاد داشتم موفقیت در هر امری در مدرسه نتیجه فرایندی مشارکتی با همکارانم است به نحوی که بدون تلاش و خلاقیت‌های آنان روند کاری مدرسه در مسیر درستی قرار نمی‌گیرد، اکنون‌ هم در این هنرستان، دانش‌آموز، نیاز‌ها و شادی‌هایش مرکز توجه و فعالیت‌‌ گروه سازمان‌یافته مدرسه مبتکران، بوده است‌. دانش‌آموزان، آینده‌سازان این‌ کشور هستند باید شاد، پرامید و با انگیزه، در دامان آموزش و پرورش ارتقا یابند. ما به عنوان بانیان نظام‌تعلیم و تربیت وظیفه ی سنگینی در مقابل آنان داریم، بی‌انگیزگی و رخوت چیزی است که از ما مربیان و در مدارس در افق آینده این دانش‌آموزان حک‌ می‌شود و به مرور به بطن جامعه راه می‌یابد و دقیقا آنجاست که درمان و حل مشکلات بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود، پس لازم است اقدامات پیش‌گیرانه، خیلی جدی در آموزش و پرورش پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

جعفر اظهار کرد: هنرستان‌ها بسیار نگاه ویژه‌تر و ریزبینانه‌تری را از طرف آموزش و پرورش و اسناد بالادستی می‌طلبند، دانش‌آموزان در هنرستان‌ها مفاهیمی چون‌ کارآفرینی، تولید، خلاقیت و مشارکت در چرخه اقتصاد را برای خود نهادینه می‌کنند، یادمی‌گیرد چگونه مشکلات و موانع پیشرفت را برطرف کنند و هموارتر، سریع‌تر و با تلاش بیشتر به اهداف خود دست یابند. مربیان ما در هنرستان‌ها باید هوشمندانه به عمق استعداد‌های هنرجویان نفوذ کنند و زمینه‌های بروز و شکوفایی بیشتر این استعدادها را برای‌شان فراهم‌کنند، مربیان در واقع ستون انگیزشی برای هنرجویان محسوب می‌شوند و نباید از این وظیفه و مسئولیت خود غافل شوند.

مدیر هنرستان مبتکران رودهن در پایان تصریح کرد: حمایت، همراه‌بودن و پشتیبانی از هنرجویان یکی از اهداف اساسی در آموزش و پرورش است‌، بنابراین مسئولین ما در تمام‌ سطوح مدیریتی و با هر نقش و مسئولیتی در این نظام باید نگاهی متعهدانه به این دانش‌آموزان داشته باشند تا ورود شغلی آن‌ها به جامعه بسیار آسان‌تر و در دسترس‌تر پیش برود.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار