مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

مجلس دانش‌آموزی تمرینی برای اجرای دموکراسی درحکومت مردم‌سالاری دینی است

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی، این انتخابات را یک موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان و تمرینی برای مدیریت دموکراسی، در راستای حکومت مردم‌سالاری دینی دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۸۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی تمرینی برای اجرای دموکراسی درحکومت مردم‌سالاری دینی است

یازدهمین انتخابات مجلس دانش آموزی شهرستانهای تهران با حضور ابوالحسن قلی‌زاده، مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران، اعضای ستاد انتخابات و نمایندگان دانش‌آموز مناطق بیست و یک گانه شهرستان‌های تهران به تفکیک جنست برای دانش‌آموزان دختر و پسر در محل اداره کل این استان، برگزار شد.

ابوالحسن قلی‌زاده در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه مجلس دانش‌آموزی یک موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان است اظهار کرد: مجلس دانش‌آموزی تمرینی است برای مدیریت دموکراسی، در راستای حکومتی که بر اساس مردم سالاری دینی شکل گرفته است؛ این مجلس یک موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان است که مسئولیت نمایندگی منطقه خود را بپذیرند.

وی افزود: دانش‌آموزان در این جلسات آمادگی برای پذیرش مسئولیت‌های بالاتر مدیریتی در نهادهای مختلف را می‌آموزند و تمرین می‌کنند که خواسته‌های خود را با نهایت اخلاق و ادب در فرآیندی صحیح بیان کنند، همچنین از نظرات موکلین خود دفاع کنند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران حضور دانش‌آموزان در جلسات مجلس دانش آموزی را زمینه‌ساز آشنایی با مقولات سیاسی و اجتماعی عنوان و تصریح کرد: عضویت در این مجلس زمینه‌های تربیتی آموزش نقش اجتماعی را فراهم می‌کند و لازم است تا دانش آموزان در این مجالس از تفکر خودرایی و خودکامگی پرهیز کنند و به مشارکت جمعی و کار گروهی در فرآیند انتخابات بپردازند.

قلی‌زاده این مجلس را یک مجلس صنفی و مشورتی خواند و افزود: دانش‌آموزان با طرح مباحث مربوط به حوزه دانش‌آموزی نظرات پخته و قوی خود را ابتدا در سطح منطقه سپاس استان و در پایان در سطح کشور ارائه می‌کنند و در نهایت روسای مجلس مناطق عضو مجلس دانش آموزی استان و نمایندگان این استان خواهند شد.

شایان ذکر است در اولین نشست مجلس دانش آموزی دوره یازدهم دانش آموزان سراسر شهرستان‌های استان تهران، دو دستور جلسه ارائه شد؛ دستورالعمل اول شامل ارائه گزارش دبیرخانه و توضیح توسط رئیس دبیرخانه ارائه شد و دستور دوم انتخابات هیئت رئیسه مجلس انجام شد.

این مراسم در دو محل جداگانه جهت انتخاب هیئت رئیسه و اعضای مجلس به تفکیک جنسیت دختران و پسران در محل اداره کل شهرستانهای تهران برگزار شد.

خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار