در دومین جلسه دبیرخانه استانی پویش ملی ایران سرسبز مطرح شد:

درختکاری و حفظ محیط زیست باید در میان دانش‌آموزان به یک فرهنگ تبدیل شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام برگزاری پویش ملی ایران سرسبز در مدارس شهر تهران، بر ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط زیست در میان دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
درختکاری و حفظ محیط زیست باید در میان دانش‌آموزان به یک فرهنگ تبدیل شود

دومین جلسه دبیرخانه استانی پویش ملی ایران سرسبز با شعار هر ایرانی یک درخت، با حضور رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، روسای تشکل‌های دانش آموزی و نماینده سازماننم محیط زیست برگزار شد.
رقیه سادات نقوی با بیان اینکه توجه به محیط زیست هم به لحاظ اعتقادی و هم از سوی اسناد بالادستی تاکید شده گفت: یکی از عرصه‌های ارتباطی، حفظ و حراست و پاسداشت منابع طبیعی است.
وی کاشت درخت را سیره عملی نیاکان ایرانیان و از آداب و سنن ویژه کشور دانست و گفت: رویکرد جدیدی در اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش تحت عنوان ترویج فرهنگ درختکاری ایجاد شده که بسیار ارزشمند است.
نقوی خاطرنشان کرد: شهر تهران ١ میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد و اگر این فرهنگ به درستی شکل بگیرد، تا هر دانش آموز سالی یک درخت بکارد؛ در نتیجه هر دانش‌آموز پایان تحصیلاتش ١٢ درخت کاشته است. اگر فضای سبز مدارس یا آموزش و پرورش توسط خود دانش آموزان ایجاد شود باعث انگیزه و فرهنگ‌ سازی یشتر است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران درختکاری را نوعی رساندن رزق و خیر به دیگران عنوان و تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در روز درختکاری با کاشت درخت مردم را دعوت به این کار می‌کنند و ما نیز به تأسی از ایشان و دیگر مسئولین با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی این مهم را تحقق می‌بخشیم.

نقوی تاکید کرد: ۴۵٠٠ مدرسه در تهران است که کاشت حتی یک درخت در هر مدرسه می‌تواند به تنفس شهر تهران کمک شایانی کند.

در این نشست هر یک از اعضاء و نمایندگان تشکل‌ها به بیان نظرات خود پرداختند و مصوب شد با ایجاد همبستگی و تعامل بیشتر میان آموزش و پرورش، سازمان منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین با مشارکت شهرداری و تشکل‌های دانش آموزی، این پویش در مناطق نوزده گانه شهر تهران برگزار و هر درخت به نام یک شهید مزین شود تا ضمن ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط زیست، یاد و خاطره شهدا نیز زنده نگه داشته شود و هر یک از تشکل‌ها بسته به میزان امکانات و ظرفیت‌های خود، در تهیه و تولید محتوای آموزشی، تهیه تجهیزات کاشت درخت و چگونگی برگزاری پویش اقدامات لازم را انجام دهد.

گفتنی است؛ دبیرخانه کشوری این پویش استان مازندران است و سازمان منابع طبیعی مسئولیت ارائه نهال را بر عهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار