عسکری: از هر ظرفیتی برای تسریع اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان استفاده خواهم کرد

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس مبلغ ۱۶ میلیارد ریال در قالب یک مرحله سرانه آموزشی به مدارس آموزش و پرورش مرودشت در هفته جاری واریز می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۴۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
عسکری: از هر ظرفیتی برای تسریع اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان استفاده خواهم کرد

محمد لیل عسکری در جمع کارکنان دبیرستان‌های رازی و دارالفنون و علامه حلی مرودشت گفت: بسیار تمایل داشتم که در جلسه‌ای با حضور همه همکاران فرهنگی مرودشت حضور پیدا کنم و از نزدیک با آن‌ها گفت‌وگو کنم و سخنان آنها را بشنوم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بنا به دلیل شرایط قرمز کرونایی این امکان میسر نشد اما تلاش کردم با حضور در تعدادی از آموزشگاه‌ها بتوانم با همکاران فرهنگی‌ام از نزدیک دیدار و سخنان آن‌ها را بشنوم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باید به منزلت و جایگاه اصلی معلم توجه شود و این کم توجهی‌ها بدلیل سیاست‌های بعضا اشتباهی بوده که با اصلاح آن‌ها، مرتفع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: باید به این طرح به جای موضع‌گیری‌های سیاسی بصورت منصفانه نگاه کرد و بنده خودم را بعنوان نماینده فرهنگیان موظف پیگیری خواسته‌های معلمان می‌دانم.

عسکری افزود: در راستای پیگیری نظام رتبه‌بندی جلساتی را با وزیر محترم آموزش و پرورش و مجمع نمایندگان داشته و همچنان پیگیر اجرایی شدن آن هستم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: میزان افزایش حقوق و مزایا در لایحه‌ای که مجلس درحال تنظیم بوده نسبت به طرح اولیه افزایش پیدا کرده و این خود نشانه بالارفتن کیفیت در این طرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش دچار کمبود نیرو در بخش‌های آموزشی و خدماتی است که این ناشی از عدم برنامه‌ریزی دقیق بوده و برای رفع آن در سطح وزارت برنامه‌ریزی‌هایی درحال انجام است که این مشکل هرچه سریع‌تر کاهش یابد.

عسکری ضمن اشاره به منزلت و جایگاه معلمی گفت: فرهنگیان برای بهتر شدن وضعیت تربیتی و آموزشی که از ماموریت‌های اصلی آموزش و پرورش است، طرح و پیشنهاد ارائه کنند. در این دیدار تعدادی از همکاران فرهنگی به بیان مسایل و مشکلات فرهنگیان پرداختند. کمبود نیروی انسانی و خدماتی در مدارس، مشکلات معیشتی معلمان، تاخیر در اجرای رتبه‌بندی، مشکلات بیمه درمانی فرهنگیان، کمبود اعتبارات فرهنگی و پرورشی، مشکلات بازنشستگان، کمبود امکانات فناوری و... از جمله مسایلی بود که در این جلسات از سوی فرهنگیان به آن‌ها اشاره شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار