معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

خط ملی نماد، مشاوره همیشه همراه دانش‌آموزان، اولیا و معلمان است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی ادارات کل استان‌ها و وزارت آموزش و پرورش برای راه‌اندازی خط ملی نماد، این خط را مشاوره همیشه همراه دانش‌آموزان، اولیا و معلمان دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۴۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
خط ملی نماد، مشاوره همیشه همراه دانش‌آموزان، اولیا و معلمان است

طاهر علمی در مراسم افتتاح طرح ملی نماد(۱۵۷۰) ضمن اشاره به اقدامات قبلی آموزش و پرورش در رابطه با آسیب های اجتماعی گفت: از جمله اقدامات قبلی آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی می توان به طرح‌های صدای مشاور، پیام مشاور، طرح همدلی و... اشاره کرد که اگر دانش آموزی دچار اختلالات روانی می شد، مشاوران ما همیشه در دسترس بودند.

وی ادامه داد: طرح‌های صدای مشاور و پیام مشاور نیز باعث شد تا در مدارس ابتدایی رابط مشاور ایجاد کنیم و اکنون در هر مدرسه ابتدایی یک رابط مشاور داریم که در واقع این طرح ها یکی از برکات کرونا به شمار می آید.

وی در رابطه با طرح نماد اظهار کرد: طرح نماد، طرحی بزرگ و با ارزش برای رفع آسیب های اجتماعی است که در این طرح چند برنامه وجود دارد که از جمله آنان می توان به آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و معلمان خانواده ها، غربالگری، مداخله سریع مدارس، تشخیص و درمان، مددکاری اجتماعی و...اشاره کرد.

وی افزود: ما قبل از این در هر ۳۹ ناحیه و منطقه استان آذربایجان شرقی یک مرکز مشاوره داشتیم و در این مراکز مشاوره حداقل ۳ الی ۶ نفر فرد متخصص و مجرب در بحث روانشناسی حضور داشتند. بنابراین یکی از اصلی ترین مشکلات این مراکز متفاوت بودن تلفن ها بود و در نتیجه انسجام و یکپارچگی بین مراکز و مرکز مشاوره استان وجود نداشت و ما نمی توانستیم پیگیر مشکلات شویم. بر این اساس خوشبختانه در سال ۹۸ با پیگیری های ادارات کل، جرقه طرح نماد در وزارت آموزش و پرورش زده شد و اکنون شاهد افتتاح این طرح در استان آذربایجان شرقی و استان های دیگر هستیم.

علمی با بیان این که نگاه مثبت مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در راستای به دست آوردن و بهبود این مرکز بسیار کارساز بوده است، گفت: خوشبختانه اکنون خط ۱۵۷۰ دایر شده و دارای ۳۰ کانال است و از هر کدام از شهرستان های آذربایجان شرقی که تماس گرفته شود به این خط خواهد افتاد و شایان ذکر است که در پشت این خط ها مشاوران متخصص و مجرب ما به صورت دو شیفته در حال انجام وظیفه خواهند بود.

وی ادامه داد: مهمترین بحث در خط ملی نماد این است که این یک خط اورژانس مشاوره ای است و می توان گفت که این خط، مشاوره همیشه همراه دانش آموزان، اولیا و معلمان است که در این زمینه شبانه روزی در خدمت این افراد هستیم و امیدواریم تا با بازگشایی این مرکز مشاوره، شاهد رفع آسب های اجتماعی موجود در بین دانش آموزان، پاسخگویی سریع به نیازهای دانش آموزان و مداخله به موقع، اقدام سریع، به موقع و موثر باشیم که باعث کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فی مابین دانش آموزان شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد و گفت: در واقع این طرح یک ظرفیت بزرگ فناوری و دیجیتالی است که جای آن در آموزش و پرورش دیده می شد که الحمدلله به برکت پیگیری‌های ادارات کل و وزارت آموزش و پرورش تحقق یافته و امروز شاهد افتتاح این خط تلفن ویژه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار