معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی:

هدف از برگزاری اجلاسیه نماز، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ نماز است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به ارزش و جایگاه نماز، آشنایی دانش‌آموزان با نماز، تربیت دینی و اعتلای فرهنگ نماز را در جامعه ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۳۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری اجلاسیه نماز، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ نماز است

طاهر علمی در گفت و گو با پانا در رابطه با اجلاس سراسری نماز گفت: با توجه به نامگذاری اجلاسیه نماز دانش آموزی که پیوند نماز ، خانه، مدرسه و مسجد است، هدف آن برداشتن موانع اقامه نماز در مدارس و خانه است.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری اجلاسیه نماز دانش آموزی، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ نماز و توسعه و ترویج آن در مدارس است تا بتوانیم با این اقدامات، دانش آموزان نسل جدید را دینی تربیت کنیم و بتوانیم در مسیر اعتلای فرهنگ نماز در مدارس،خانه و جامعه گام هایی برداریم.

علمی افزود: از اهداف دیگر این اجلاسیه می توان به معرفی الگوهای موفق در نماز و ایجاد انگیزه و رغبت در میان دانش آموزان برای اقامه نماز و همچنین شناسایی فعالان و خادمان نماز و معرفی آنان به جامعه دانش آموزان اشاره کرد.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در رابطه با اجلاسیه نماز گفت: از مهم ترین برنامه هایی که ما در آموزش و پرورش تحت عنوان تمهید مقدمات اجلاسیه نماز دانش آموزی انجام داده ایم، می توان به برگزاری بیش از ۳۰۰ نشست متعدد و مختلف با مسئولین ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق و با حضور معاونین پرورشی و مدیران مدارس اشاره کرد.

وی افزود: دومین برنامه ای که در مقدمات اجلاسیه نماز برگزار شد، پیش اجلاسیه های نماز بود که در تمام مناطق و نواحی به طور مطلوب و شایسته انجام یافت و در واقع یک جریان سازی کاملی برای این اجلاسیه در سطوح آموزشی و پرورشی رخ داد و موجب آگاه سازی، اهداف کامل این اجلاسیه برای دانش آموزان شد.

وی ادامه داد: سومین برنامه ای که در مقدمات اجلاسیه نماز دانش آموزی اتفاق افتاد، ارسال آثار فرهنگی از سوی دانش آموزان سراسر کشور در قالب ۱۲ رشته به دبیرخانه این اجلاسیه مستقر در معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی است و خوشبختانه تا اول بهمن ماه بیش از 34 هزار آثار دریافت کرده ایم که از این تعداد 19 هزار متعلق به خود استان آذربایجان شرقی است.

وی اظهار کرد: مرحله داوری این آثار شروع شده و قطعا از برندگان این آثار که 60 نفر خواهد بود در اختتامیه اجلاسیه نماز دانش آموزی تقدیر خواهند شد.

طاهر علمی با اشاره به زمان برگزاری این اجلاسیه گفت: زمان این اجلاسیه با توجه به شرایط کرونایی از طرف وزارت تعیین خواهد شد اما به احتمال قوی دهه اول اسفند ماه سال‌جاری خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در پایان اظهار کرد: در کنار این اجلاسیه، نمایشگاهی از نهضت نمازخانه سازی آموزش و پرورش استان تشکیل خواهد شد و امیدواریم بتوانیم این اجلاسیه را به صورت شایسته تری برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار