سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد

موافقت نمایندگان با همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های شهیدرجایی و فرهنگیان

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت اعضای کمیسیون تلفیق بودجه با همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و اعضای هیأت علمی سایر دستگاه‌ها، دانشگاه شهیدرجایی و دانشگاه فرهنگیان با اعضای هیأت علمی غیر بالینی وابسته به وزارت بهداشت و درمان موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۲۵۴۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
موافقت نمایندگان با همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های شهیدرجایی و فرهنگیان

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه، با افزایش منابع درآمدی سهم سلامت وزارت بهداشت موافقت کرد و براین اساس در اجرای بند یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از یک درصد ارزش افزوده سهم سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص داده می‌شود و اعتبار ۲۱۶,۶۲۲ میلیارد ریالی این حوزه به مبلغ ۳۷۳,۵۰۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در سال آینده ملزم کردند تا با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری ظرف یک ماه بعد از ابلاغ قانون ضمن تکمیل زیرساخت‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱، خدمات الکترونیک را در سراسر کشور اجرایی کند.

زارع ادامه داد: براین اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۱ اقداماتی از جمله گسترش نظم ارجاع پزشک خانواده، نسخه‌نویسی الکترونیکی، توسعه و تکمیل داده‌های پایگاه اطلاعات برخط بیمه‌شدگان، مدیریت منابع و مصارف، تقویت نظارت مجلس بر عملکرد وزارت بهداشت، تکمیل سامانه تی‌تک در بخش دارو و یکپارچه کردن اطلاعات در دولت الکترونیک در بخش دولتی و غیردولتی را به موجب این قانون باید اجرا کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس بیان کرد: به موجب مصوبه این کمیسیون دولت مجاز به اصلاح ساختار شرکت‌های برق و توزیع برق کشور شد و اساسنامه آن با پیشنهاد وزیر نیرو به تصویب هیات وزیران خواهد رسید و منابع حاصله از صرفه‌جویی ناشی از اصلاح ساختار نیز توسط وزارت نیرو برای ایجاد، تکمیل و توسعه شبکه برق کشور صرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه و به موجب ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه تمامی دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، نیروی انتظامی، خزانه داری کل کشور، بیمه مرکزی و سازمان ثبت اسناد و املاک مکلف شدند، اطلاعات مورد نیاز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به صورت آنلاین و رایگان در راستای تکمیل پایگاه رفاه ایرانیان در اختیار این وزارتخانه قرار دهند و وزارت کار نیز ملزم به رعایت مسائل امنیتی در این خصوص شد.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه با همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و اعضای هیأت علمی سایر دستگاه‌ها، دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان با اعضای هیأت علمی غیر بالینی وابسته به وزارت بهداشت و درمان موافقت کردند.

زارع تصریح کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع صندوق ملی مسکن برای سامانه ملی املاک و مسکن کشور، سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان و سامانه کنترل طرح‌های برنامه تولید مسکن و جهش تولید اختصاص یافت. همچنین از محل تنخواه گردان، ۵۵۰ میلیارد تومان در اختیار جمعیت هلال احمر و ۱۸۷ میلیارد تومان هم در اختیار وزارت بهداشت و درمان برای اعتبارات هزینه‌ای قرار داده شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس ضمن تاکید براینکه اعضای کمیسیون ثبت نام برای سرپرست خانوارهایی که یارانه آنها قطع شده را نیز در بودجه سال آینده امکانپذیر کردند، گفت: این افراد می‌توانند به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و ثبت نام کنند تا بعد از بررسی مجدد، یارانه آنها برقرار شود.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه مصوبات خود، بانک مرکزی را مکلف به پرداخت مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای برقی کردن چاه‌های کشاورزی از طریق شرکت های تابعه وزارت نیرو با تضمین این وزارتخانه کرد. همچنین در راستای حمایت از صندوق بیمه کشاورزان و اجرای مواد ۳۲ و ۳۳ برنامه ششم توسعه مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان جهت پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صورت نقدی یا اسناد خزانه اسلامی یکساله با تضمین دولت اختصاص یافت.

زارع تاکید کرد: با موافقت اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مالیات هر واحد مسکن مهر ۳۰۰ هزار تومان تعیین شد که منابع درآمدی حاصل از این مالیات برای آماده سازی، زیربنایی و روبنایی مسکن مهر هزینه خواهد شد. هزار میلیارد تومان نیز از سرجمع ده هزار میلیارد تومان اموال منقول و غیرمنقول و زمین های مازاد وزارت راه و شهرسازی برای احداث راه های عشایری اختصاص پیدا کرد. همچنین ۲ درصد از حقوق مالکانه سهم معادن استان‌ها نیز برای بهسازی جاده های مربوط به همان منطقه و استان در سال آینده اختصاص خواهد یافت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا خبرهایی در خصوص عدم افزایش میزان مبلغ یارانه ۴۵ هزار تومانی در سال آینده صحیح است، گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حذف ارز ترجیحی را پیش‌بینی کرده بود تا از محل منابع درآمدی آن مبلغ یارانه‌ها را افزایش دهد. کمیسیون تلفیق بودجه ضمن مخالفت با حذف ارز ترجیحی به دلیل بروز مشکلاتی برای تامین معیشت مردم، ۹ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی در سال آینده در نظر گرفت.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق همچنین از محل یارانه پیش بینی شده در تبصره ۱۴ حدود ۳ میلیارد دلار نیز برای خرید گندم با نرخ ۹۵۰۰ تومان در نظر گرفت، براین اساس یارانه‌ها با همان مبلغ قبلی باقی خواهد ماند.

زارع در خصوص ارسال نامه رئیس جمهوری به رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: هفته گذشته رئیس جمهوری با هدف تقویت سازمان بورس و اوراق بهادار و کاهش نرخ خوراک پتروشمی ها و نرخ سوخت گازی پتروشیمی ها نامه‌ای با مضمون اصلاحی این موارد در لایحه بودجه سال آینده به مجلس ارسال کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار