خانه «فرهنگ و هنر» هیات فرهنگیان و دانش‌آموزان قم افتتاح شد

قم(پانا) - خانه «فرهنگ و هنر، قرآن و عترت» هیات فرهنگیان و دانش‌آموزان استان قم در آستانه عید قربان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
خانه «فرهنگ و هنر» هیات فرهنگیان و دانش‌آموزان قم افتتاح شد

خانه «فرهنگ و هنر، قرآن و عترت» هیات فرهنگیان و دانش آموزان استان قم طی مراسمی همزمان با روز عرفه و در آستانه عید قربان، در خیابان شهیدان فاطمی، جنب سینما تربیت به بهره برداری رسید.

مهدی رشیدی مسئول هیات «عاشقان حسینی، پیروان ولایت» فرهنگیان و دانش آموزان استان قم در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: حدود 600 هیات متعلق به فرهنگیان و دانش آموزان در استان فعال هستند که نام بیش از 500 هیات، ثبت شده است.

وی با اشاره به افتتاح خانه «فرهنگ و هنر، قرآن و عترت» هیات فوق عنوان کرد: این محل به عنوان دفتر و مرکز آموزش هیات آغاز به کار کرده و در آن آموزش هایی همچون مداحی، تجوید و صوت و لحن قرآن کریم و برخی آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای ویژه عموم دانش آموزان و فرهنگیان عضو هیات ارائه خواهد شد.

مسئول هیات «عاشقان حسینی، پیروان ولایت» فرهنگیان و دانش آموزان استان قم یادآور شد: این هیات هر ساله در ایام محرم و صفر، در دبیرستان های سلامت و فاطمه الزهرا(س) مراسم عزاداری برگزار می کند و چهارشنبه شبها نیز جلسه عمومی آموزش قرآن کریم در مسجد امام حسن عسگری(ع) وااقع در چهارراه بازار دائر است.

رشیدی یادآور شد: دیدار با خانواده های معظم شهدا نیز بخش دیگری از برنامه های هیات است و تاکنون با 100 خانواده معظم شهید در قم دیدار داشته ایم، همچنین شرکت در اردوهای جهادی و کمک رسانی به مناطق محروم بخش دیگری از برنامه های هیات بوده است.

در مراسم افتتاح خانه فرهنگ و هنر هیات که با قرائت دعای عرفه همراه بود، جمعی از دانش آموزان قرآنی و خادمین و مادحین و شعرای دانش آموز حضور داشتند.

اجرای دو سرود توسط گروه انصارالحجه(عج) و شعرخوانی و دکلمه خوانی محمدعلی حاجی زاده کلاس پنجم دبستان شهید مظفری پور و محمدحسین اورعی کلاس سوم مدرسه حضرت علی اصغر(ع) ناحیه یک، از بخش های مراسم افتتاح بود.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار