وام ازدواج ۱۲۰ میلیون تومان شد؛ برای زوجین زیر 23 سال 150 میلیون

تا پایان هفته جمع‌بندی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق انجام خواهد شد و از اول اسفند بررسی آن در صحن علنی مجلس آغاز می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون برای اعطای وام ازدواج به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به زوجین خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
وام ازدواج ۱۲۰ میلیون تومان شد؛ برای زوجین زیر 23 سال 150 میلیون

رحیم زارع، در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: بر اساس تبصره ۱۶ که مربوط به اشتغال‌های خرد و متوسط بود که بر اساس آن بانک مرکزی مکلف شد مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه جاری و سپرده‌های قرض الحسنه برای اشتغال هزینه کند. همچنین از این بخش برای وام ازدواج نیز باید هزینه کند که بر اساس برای هر کدام از زوجین که تاریخ عقد آن‌ها از اول فروردین ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ هست مبلغ ۱۲۰ میلیون پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس افزود: همچنین بانک مرکزی مکلف شد برای زوجین که زیر ۲۳ سال سن دارند مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج به آن‌ها اعطا کند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ بر اساس مصوبه کمیسیون مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره)، مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان بهزیستی برای اشتغال‌زایی قرار خواهد گرفت تا برای تولد فرزند اول ۱۵ میلیون تومان، تولد فرزند دوم مبلغ ۲۵ میلیون تومان، تولد فرزند سوم مبلغ ۳۵ میلیون تومان، تولد فرزند چهارم ۴۵ میلیون تومان و برای تولد فرزند پنجم به بالا نیز مبلغ ۵۰ میلیون تومان به خانواده‌ها پرداخت شود.

وی ادامه داد:‌ همچنین مقرر شد برای خانواده‌هایی که فرزند سوم به بالا دارند وام ودیعه مسکن یا خرید مسکن به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تعلق بگیرد.

زارع ادامه داد:‌ برای تسهیلات در نظر گرفته شده برای اشتغال زایی مقرر شد تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان هفته جمع بندی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق انجام خواهد شد و از اول اسفندماه بررسی آن در صحن علنی مجلس آغاز می‌شود. فقط بخش تراز ردیف‌های بودجه را هیات رئیسه کمیسیون تلفیق در هفته آینده انجام خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار