برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در شهرستان جعفرآباد قم

قم(پانا)- جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» با حضور امام جمعه و سایر مسئولان شهرستان جعفرآباد و مادران دانش‌آموزان، در حسینیه خاتم‌الانبیاء(ص) این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در شهرستان جعفرآباد قم

جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» و تجلیل از مادران نمونه با حضور «ذبیح الله عبداللهی» فرماندار شهرستان جعفرآباد، «بهمن آزاد» رئیس آموزش و پرورش شهرستان و مسئولانی از سپاه و بسیج برگزار شد.

حجت الاسلام دهقانی امام جمعه شهرستان جعفرآباد در این جشنواره با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در زمان جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند ولی اسلام آمد و خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) به جای پسر، دختر داد و بعد کوچکترین سوره، کوثر به معنی خیر زیاد را به پیامبر نازل و جایگاه رفیع حضرت زهرا(س) را مشخص کرد.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) از چند جهت الگو است. او یک زن متدین مسلمان هست با خدا ارتباطش قوی است و رفتارشان نسبت به همسر و فرزندان نمونه بود.

دهقانی خاطرنشان کرد: ان شاءالله در این جلسات خانم ها از حق و حقوق اسلامی خود اطلاع پیدا و در زندگی رعایت کنند.

خراسانی از کارشناسان مسائل خانواده نیز در این مراسم سخنران با اشاره به مقام زن اظهار داشت: در قرآن کریم به مقام زن بسیار تاکید شده است، خداوند می فرماید ای زن قدر خودت را بدان. زن ها از ارزش های زیادی برخوردارند.

وی افزود: کوثر به معنای خیر کثیر است، خداوند کوثر را از طریق حضرت خدیجه(س) داد. چون خدا گفت ای خدیجه تمام اموالت در راه دین دادی من می خواهم به تو خیر کثیر عطا کنم.

خراسانی گفت: مقام معظم رهبری می فرماید خیر کثیر یعنی افزاینده، هر چه بگذرد برکاتش توسعه پیدا می‌کند. مادران شهدا کوثر هستند، هر چه بگذرد برکاتشان را بیشتر می بینیم.

اجرای دو سرود توسط گروه ناشنوایان دستان فرشته با عنوان «مادر ای شیرین بانو» و «وطنم»، همخوانی «سرود مادر من» توسط دانش آموزان، مدیحه سرایی و مسابقه حضوری به مناسبت ایام میلاد از بخش های جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» در شهرستان بود.

در مراسم فوق از مادران شهدا بویژه مادر شهید جاویدالاثر «قوی»، مادر معلول هنرمند، مادران دارای بیشترین فرزند، حافظ کل قرآن کریم، مربی قرآن، ورزشی و عضو تیم ملی والیبال امید، تجلیل به عمل آمد. همچنین به اسامی مادران و دانش آموزان با نام «فاطمه و زهرا» به قید قرعه هدایایی تقدیم شد.

دانش آموزان خبرنگار: نرگس فارسی/ نفیسه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار