در نشست روسای شورای دانش آموزی منطقه ۱۳ عنوان شد:

نماینده مجلس دانش آموزی؛ مدافع حقوق دانش آموزان است

تهران(پانا)- اسوه دانش‌آموزان هر منطقه در قالب روسای شورای دانش آموزی، دارای جایگاهی حقوقی بوده و در مجلس دانش آموزی، مدافع حقوق همسالان خود هستند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مجلس دانش آموزی؛ مدافع حقوق دانش آموزان است

نشست روسای شورای دانش آموزی منطقه ۱۳ با حضور مسئولین آموزش و پرورش و روسای شورای دانش آموزی متوسطه پسران برای انتخابات هیئت رئیسه و انتخاب نماینده مجلس دانش آموزی تشکیل شد.
علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر گفت: تجربیاتی که شما عزیزان در عرصه شورای دانش آموزی، می آموزید و بدست خواهید آورد، در ادامه مسیر زندگی به لحاظ چگونگی ارتباطات اجتماعی و سیاسی و...، نحوه تعامل با دیگران، مطالبه گری و پرسش گری و موارد دیگر به شما کمک فراوانی می‌کند.
وی افزود: در این میدانی که شما پا گذاشتید دو موضوع بسیار مهم است؛ اول تاریخ و دوم ادبیات؛ یعنی باید در خصوص تاریخ کشورمان مطالعه داشته باشید در مورد شکست ها، پیروزی ها و وقایع و اتفاقات و هم چنین ادبیات کشورمان به بهترین شکل آگاهی کسب کنیم.
امیری بیان کرد: شما باید جامعه نگر باشید و ساحت های ششگانه تحول سند بنیادین را مطالعه کنید، اندیشه ها و گرایشهای مختلف را بشناسید، تا بتوانید برای سلائق و علایق مختلف برنامه‌ریزی کنید و این تجربیاتی که شما امروز کسب می کنید، ما در سن خیلی بالاتر تجربه کردیم و این نشان می‌دهد که شما نسل جدید چقدر آگاه تر هستید.
و در پایان صحبتم شما عزیزان را به مطالعه و جدیت و با برنامه بودن، که این امر با وجود شما قابل دسترسی است توصیه می کنم و امیدوارم با توان و انرژی بالا به ما یاری برسانید که در مسیر پیش رو بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم و آن را ثابت کنیم.
در ادامه فیروزه طالبی؛ رئیس سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳ گفت: مشورت کردن و شورا در دین اسلام به قدری ارزشمند است که خداوند منان در قرآن کریم یک سوره از قرآن را به این اسم نامگذاری کرده و مستقیماً در یکی از آیات قرآن کریم فرموده اند: درهر کاری باید مشورت کردن را سرلوحه کارتان قرار دهید.
طالبی افزود: شما به عنوان نماینده و اسوه دانش‌آموزان منطقه در اینجا حضور دارید و البته یک جایگاه حقوقی نیز دارید که می توانید در جایگاه مجلس دانش آموزی مدافع حقوق همسالان خود باشید. نماینده مجلس دانش آموزی به عنوان نماینده دانش آموزان استان از حقوق دانش آموزان حمایت می کند. شنا روسای دانش آموزی با در نظر گرفتن و عنوان کردن مسائل و مشکلات مدارس خود می توانید قدمی در جهت رفع آن بردارید؛ شما می توانید ایده های نو و جدیدی را مطرح کنید و با برنامه ریزی مناسب و البته هدفدار، آنها را اجرا کنید.
در ادامه دانش آموزان پس از معرفی خود نظرات و پیشنهاداتی در مورد دانش آموزان و مشکلاتشان مطرح کردند و تاکید کردند که در واقع شورا باید در مدرسه مکمل کادر آموزشی و پرورشی باشد نه مقابل آن. ما باید کادر مدرسه را یاری کنیم و اگر نقدی بر ما شد، باید تحمل شنیدن و اصلاح آن را داشته باشیم. سپس کاندیدا معرفی شدند و رای گیری انجام شد و پس از شمارش آرا منتخبین هیئت رئیسه شورای دانش آموزی منطقه انتخاب شدند. در پایان هدایایی به رسم یاد بود به روسا تقدیم شد.

* عرفان نوری تبار؛ خبرنگار دانش آموز پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار