معاون وزیر صمت خبر داد:

احیای ۱۶۸۹ واحد راکد صنعتی در سال جاری

تهران (پانا) - معاون وزیر صمت با بیان اینکه ۲۰۹ مشکل واحدهای صنعتی احصا شد، گفت تاکنون بیش از ۱۶۸۹ واحد بازفعال و به چرخه تولید بازگشته‌اند. 

کد مطلب: ۱۲۴۸۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
احیای ۱۶۸۹ واحد راکد صنعتی در سال جاری

علی رسولیان در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال جاری، احیا ۱۶۰۰ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد در خارج از آن‌هاست، که تاکنون بیش از ۱۶۸۹ واحد بازفعال و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: عمده واحدهای تولیدی راکد مربوط به سنوات گذشته است که ۱۷ هزار واحد عنوان شده بود، اما پس از پایش‌های دقیق صورت گرفته، ۱۲ هزار و ۶۷ مورد به‌عنوان واحدهای راکد شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: در این پایش که در ۶۰ حوزه تخصصی، دلایل تعطیلی‌ها را مورد بررسی قرار داده، مشخص شده است که تمامی این واحدها به دلیل نوع تولیدشان قابلیت احیا را ندارند و طبق نظر کارشناسان کلینیک‌های کسب و کار، تنها ۶۲ درصد این واحدها قابل احیا هستند.

معاون وزیر صمت با اشاره به این‌که تمامی مشخصات این ۱۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتی راکد مانند رشته فعالیت، نشانی و مشکلات عنوان شده توسط صنعتگران به‌صورت گزارش مستند و قابل ارائه موجود است، ادامه داد: در ابتدا ۴۴ درصد بنگاه‌ها، مشکلات خود را تأمین مالی عنوان می‌کردند، اما مشاوران ما، مشکلات مدیریتی یا کمبود ماشین آلات و تجهیزات و … را عامل اصلی رکود واحد تشخیص دادند.

رسولیان توضیح داد: ابتدا در اظهارات برخی از فعالان اقتصادی، کارشناسان و مشاوران کلینیک‌های صنعت تفاوت وجود داشت، اما پس از پایش‌های دقیق صورت گرفته، ۲۰۹ مشکل شناسایی شد، که بر اساس بررسی‌های ما، مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی کشور خارج از این موارد نیست و برای تک تک این مشکلات راهکار ارائه می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار