برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی در شیروان

شیروان (پانا) - جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی خراسان‌ شمالی، با حضور اعضای این شورا در محل دفتر مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی در شیروان

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی در این جلسه با بیان تشکر از تلاش های اعضای شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی شهرستان شیروان گفت: شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی از وزارتخانه تا شهرستان، به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیرنده در این سازمان است و در راستای اهداف سازمان دانش آموزی، هر تصمیمی که در این شورا گرفته می شود به عنوان یک قانون قابل اجرا است.

مجید مصباح با اشاره به اینکه یکی از راه های ورودی دانش آموزان در آینده به حوزه های مدیریت، سخنوری، علمی، تربیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، حضور در مجلس دانش آموزی است، افزود: دانش آموزان راه یافته به مجلس دانش آموزی را باید با آموختن آموزش های لازم، در جهت ارائه مطالبات خود در برخورد با مسئولین آماده کرد تا آنان بتوانند به عنوان یک نماینده، نظر جمع را به صورت منطقی بیان کرده و از حق خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه در سازمان دانش آموزی می توان مدیران شایسته ای را تربیت کرده و به جامعه تحویل داد گفت: در هر شهرستان ۲۵ نفر دانش آموز دختر و ۲۵ نفر دانش آموز پسر از پایه های نهم و دهم، به عنوان نمایندگان مجلس دانش آموزی و مشاور مدیر آموزش و پرورش انتخاب خواهند شد و از هر شهرستان نیز پس از برگزاری انتخابات، چهار نفر دانش آموز دختر و چهار نفر دانش آموز پسر به عنوان نمایندگان شهرستان ها به مرکز استان معرفی خواهند شد که این منتخبین نیز به عنوان مشاورین مدیرکل ابلاغ دریافت نموده تا مشکلات و نقاط قوت و ضعف شهرستان های خود را به مسئولین استانی انتقال دهند.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی در رابطه با نمایش فیلم سینمایی مرد نفره‌ای با محتوای تربیتی در تمام شهرستان های استان افزود: فیلم سینمایی مرد نقره ای مصوب در شورای برنامه ریزی کشور است که برای دانش آموزان پایه های سوم ابتدایی تا پایان متوسطه دوم به همراه خانواده های آنان با ۵۰ درصد تخفیف به نمایش گذاشته خواهد شد و هر دانش آموز می تواند به ازای هر کد تخفیف، تا ۵ نفر از اعضای خانواده خود را برای مشاهده این فیلم همراه نماید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز در این جلسه گفت: بسیاری از کلیپ های به نمایش گذاشته شده در دهه بصیرت توسط همکاران آموزش و پرورش شیروان تهیه شده است.

فرامرز شجاعی افزود: امیدواریم که در دهه فجر نیز با ساخت کلیپ های ویژه این ایام و انعکاس آن در فضای مجازی بتوانیم قدم‌های خوبی را در جهت محتوا سازی برداریم.

وی در پایان خواستار انجام تبلیغات مناسب جهت معرفی فیلم مرد نقره ای و جذب تماشاگر در شبکه های مجازی در سطح شهرستان شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شیروان نیز گفت: سازمان دانش آموزی یک سازمان مردمی و در راستای اهداف تربیتی و پرورشی و کمک یار آموزش و پرورش است

یحیی محمد عباسی افزود: امیدواریم که ان شاء الله امسال هم مانند سال های گذشته، سازمان دانش آموزی شهرستان شیروان، حرفی برای گفتن در سطح استان داشته باشد.

مدیر اداره دانش آموزی شهرستان شیروان نیز با بیان اینکه انتخابات مجلس دانش آموزی هر دو سال یک بار در سطح کشور برگزار می شود گفت: همزمان با سراسر کشور، در روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم دی ماه سال جاری، یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی در سطح شهرستان را برگزار خواهیم کرد.

محمود دوستارمقدم در ادامه از تلاش های مهدیه معصوم و پوریا جعفری (نمایندگان فعلی استان در مجلس دانش آموزی کشور) تشکر کرد و افزود: تفاهم نامه همکاری توسط سازمان دانش آموزی کشور با تهیه کننده فیلم سینمایی مرد نقره ای منعقد شده است تا این فیلم برای دانش آموزان و خانواده های آنان در سطح شهرستان ها به نمایش گذاشته شود.

وی از برگزاری کلاس های ضمن خدمت به میزان 24 ساعت ویژه مربیان سازمان دانش آموزی شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کلاس های ضمن خدمت در سال‌ گذشته با توجه به بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد اما امسال به برای 300 نفر از مربیان در محل کانون فرهنگی تربیتی سمیه و شهید بهشتی و دبیرستان دخترانه کریم حاتمی با مشارکت مدرسان استانی و شهرستانی به صورت حضوری برگزار و برای کلیه شرکت کنندگان نیز، تقدیرنامه شهرستانی صادر خواهد شد.

یکی از مدرسان استانی سازمان دانش آموزی نیز در این جلسه گفت: شهرستان شیروان به لحاظ وجود مدرسین برجسته کشوری و استانی، همچون گنجینه‌ای در سطح استان می درخشد.

شیرزاد محمدپور افزود: انتخابات مجلس دانش آموزی باید به صورت عملیاتی و به درستی برگزار شود تا همه دانش آموزان بتوانند در آینده حرف خود را در قالب تشکل ها و با معیارهای سیاسی و اسلامی مطرح کنند.

وی خواستار بکارگیری مربیان جوان‌ به عنوان مدرسان سازمان دانش آموزی در کلاس های ضمن خدمت شد و گفت: مدرسان و مربیان سازمان دانش آموزی در شهرستان ها، معایب دستورالعمل‌ها را احصاء کرده و به مرکز استان ارسال کنند.

در پایان ابلاغ هیئت رئیسه برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی شهرستان شیروان توسط رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی به اعضاء تحویل داده شد.

در این جلسه، مظفر نادری معاون آموزش متوسطه، هادی صادقی کارشناس ارزیابی و عملکرد و رسیدگی به شکایات، سید محمد حسینی کارشناس حراست، رضا خسروی کارشناس روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شیروان حضور داشتند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار