محمد سلیمی:

هدف اتحادیه انجمن‌های اسلامی تشکیل مدرسه انقلاب است

رودهن (پانا) - معاون اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان‌های استان تهران هدف اتحادیه انجمن‌های اسلامی را در آموزش و پرورش، تشکیل مدرسه انقلاب معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف اتحادیه انجمن‌های اسلامی تشکیل مدرسه انقلاب است

جلسه توجیهی و تشریح اهداف اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس، ویژه معاونین و مربیان پرورشی، با سخنرانی محمد سلیمی، معاون اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان‌های استان تهران و حضور سید احمد الهی‌نیا معاون پرورشی و تربیتی و برخی کارشناسان آموزش و پرورش رودهن در سالن جلسات آموزش و پرورش رودهن برگزار شد.

سلیمی در این جلسه بیان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی قدیمی‌ترین تشکل دانش‌آموزی است که در سال ۱۳۳۹ تشکیل شده، اما به صورت رسمی در سال ۱۳۵۴ فعالیت‌های خود را جدی پیگیری کرد و بعد از انقلاب و به فرمان امام خمینی(ره) به صورت بسیار گسترده و کاملا رسمی فعالیت‌های اساسی خود را آغاز کرد. هم‌اکنون این تشکل به دلیل اهمیت کار که کادر‌سازی بنای اسلام است، مستقیما زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند.

وی در تشریح وظایف اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت: انجمن دانش‌آموزان نخبه چه از نظر فکری، تربیتی و چه از نظر درسی را شناسایی می‌کنیم و روی اهداف‌شان، برنامه ریزی و سرمایه گذاری می‌شود تا در آینده کادری انقلابی، عالم و توانمند در جمهوری اسلامی باشند.
سلیمی تصریح کرد: از جمله اهداف انجمن، این است که دانش‌آموزان باید به یک هویتی ایرانی و اسلامی دست یابند. هویتی که متاسفانه دیگر در بین آنان وجود ندارد و بسیار در آن خدشه ایجاد شده است و بی‌شک باید احیا شود. یکی دیگر از اهداف، تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان است، تقویت و ایجاد اعتماد به نفس در دانش‌آموزان آینده و ایرانی روشن را برای همه ما به ارمغان خواهد آورد.

وی در ادامه مطرح کرد: برنامه‌های انجمن هم درسی تحت قالب سازمان آینده سازان و هم برنامه‌های اعتقادی تحت قالب هیئت انصار المهدی مدرسه‌ای و شهری است که در رودهن قالب آن دانش‌آموزی و بسیار فعال هستند. از دیگر برنامه ها، خیمه‌های معرفت، برنامه‌های درسی و برنامه‌های جنبی تحت قالب اردوی طلایه داران است که در این اردو موضوعاتی تحت عنوان هویت دهی، کنترل و مدیرت ذهن، مدیریت صحنه و مدیریت زمان، به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، بعد از اردو انتظار می‌رود آن‌ها در این زمینه‌ها رشد و ارتقا داشته باشند و اهداف خود را در مسیر درست دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در این فضا و هم‌پای انجمن‌های اسلامی تحصیل می‌کنند به فعالیت‌های جاری خود ادامه می‌دهند. ضمن این‌که ارتباط خود را با انجمن حفظ کرده و به آن پایبند می‌مانند. در انجمن اسلامی اصل مهم همکاری متقابل است که در جریان است. اکثر دانش‌آموزان انجمن اسلامی جز رتبه‌های خوب دانشگاه‌ها هستند و یا جذب حوزه علمیه در آینده می‌شوند.

سلیمی همچنین تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه‌ انجمن در مدارس تشکیل مدرسه انقلاب است، مدرسه انقلاب یک نمایشگاه حجمی است و نیاز به همکاری همه مسئولین دارد، دانش آموزان خودشان مجری صد‌ در‌ صدی هستند و موضوعات و محتوا را تعیین و برگزار می‌کنند.

معاون انجمن اسلامی در پایان این جلسه به بیانات خود افزود: معاونین پرورشی فقط نقش راهبر را دارا هستند و مشاوره می‌دهند. هدف انجمن این است که دانش‌آموز نسبت به دیروز انقلاب خود مطالعه و اطلاعات و بینش کافی کسب کند، بخش دوم امروز است که دانش‌آموز باید بفهمد امروز در زمینه‌های علمی، پزشکی، هسته‌ای، نظامی و اقتصادی، خودش و جامعه‌اش در چه نقطه‌ای ایستاده و در بخش سوم مدرسه انقلاب، دانش‌آموز به دنبال این است که فردا من می‌خواهم به کجا برسم و در چه جایگاهی خواهم ایستاد و کشورم به چه دست خواهد یافت.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار