احداث بیش از ۶۳ هزار واحد مسکن در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد در قالب طرح جهش تولید مسکن، ۶۳ هزار و ۵۲۹ واحد مسکن در این استان تا چهار سال آینده احداث می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۶۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
احداث بیش از ۶۳ هزار واحد مسکن در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل اظهار کرد: از کل ثبت نام‌کنندگان نهضت ملی مسکن، سهم شهرستان اردبیل ۳۲ هزار و ۸۱۸ نفر بوده که پس از طی مراحل استعلام، پالایش و اقدامات اجرایی افراد واجد شرایط برای این طرح معرفی خواهند شد.

وی گفت: هرسال ۱۵ تا ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب جهش تولید مسکن در این استان احداث می‌شود که در مرحله اول ساخت ۴ هزار واحد مسکونی آغاز شده که ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی آن مربوط به شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و یک‌هزار و ۲۰۰ واحد دیگر هم مربوط به شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فرآیند تولید مسکن را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در شهرستان مشگین‌شهر و بیله سوار تامین نشده و تلاش می‌شود بزودی وضعیت زمین مورد نیاز در این ۲ شهرستان هم مشخص شود.

حیدری، احداث بزرگراه به طول ۳۰۰ کیلومتر در استان را یادآور شد و گفت: جاده اردبیل - سرچم، اردبیل - مشگین‌شهر، رضی- امیرکندی - گرمی، گرمی به بیله‌سوار، پارس‌آباد به مشگین‌شهر از جمله طرح‌های اولویت‌دار بزرگراهی در استان اردبیل است.

وی تصریح کرد: احداث بزرگراه اردبیل- آستارا، اردبیل- سرچم، اردبیل- مشگین شهر، اردبیل- گرمی، نیر-سراب و سربند- مشگین شهر از جمله پروژه‌هایی است که اجرا و تکمیل آن‌ها نیازمند اعتبار است و پیش‌بینی شده هر سال در این استان ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: با آغاز طرح‌های مختلف و ۲۰ برابر شدن اعتبارات تخصیصی بویژه اختصاص ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسعه بزرگراه‌ها در این استان محقق خواهد شد.

گفتنی است:در قالب طرح جهش تولید مسکن چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود که سهم استان اردبیل از این واحد‌ها ۶۳ هزار و ۵۲۹ واحد مسکونی تا چهار سال آینده است.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار