مشاور امور بانوان اداره آموزش و پرورش منطقه یک در گفت و گو با پانا عنوان کرد:

ضرورت انتقال اطلاعات صحیح به دختران نوجوان در مورد بهداشت بلوغ

تهران (پانا) - مشاور اموربانوان اداره آموزش و پرورش منطقه یک با عنوان این نکته که طرح بشری در راستای برقراری عدالت، ارتقای سلامت و بهداشت جسمی و روانی دانش آموزان دختر است. انتقال اطلاعات صحیح به دختران نوجوان در مورد بهداشت بلوغ را یک امر ضروری و مهم دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۶۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت انتقال اطلاعات صحیح به دختران نوجوان در مورد بهداشت بلوغ

سعیده زیبایی؛ مشاور امور بانوان و جوانان آموزش و پرورش منطقه1 در گفت و گو با پانا در رابطه با طرح بشری اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح که از طرح های ابلاغی دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش است، برقراری عدالت و ارتقای سلامت و بهداشت جسمی و روانی دانش آموزان دختر است.
وی افزود: تقویت و ارتقای سلامت دانش آموزان دختر تأثیر مستقیمی بر سلامت جامعه دارد و هر نوع برنامه ریزی در این زمینه به ارتقاء سلامت در جامعه منجر خواهد شد.
زیبایی تصریح کرد: با وجود ارتقای سطح آگاهی خانواده ها به مسائل رشد تربیتی و جسمی دختران، اما همچنان برخی دانش آموزان دختر دوره ابتدایی آمادگی مواجه شدن با تغییرات دوره حساس نوجوانی را ندارند. بنابراین در این طرح تلاش می شود تا دانش آموزان با شناخت و آگاهی بهتر با دوران بلوغ آشنا شوند.
وی در پایان تاکید کرد: برنامه آموزش بلوغ، ویژه دختران دانش آموز در راستای افزایش دانش، نگرش و عملکرد بهداشتی دختران دانش آموز در دوران بلوغ بر مبنای آموزه های ایرانی- اسلامی تدوین شده که از جمله برنامه های سند تحول بنیادین در حوزه زنان است و با توجه به زیست بوم جدید به صورت وبینار در مدارس منطقه اجرا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار