معاون پرورشی منطقه یک در جلسه تبیین جشنواره‌ها و مسابقات حوزه معاونت پرورشی عنوان کرد:

دردوران پساکرونا برای تقویت جامعه‌پذیری دانش‌آموزان باید از راهکارهای مختلف استفاده شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی منطقه یک در جلسه تبیین جشنواره‌ها و مسابقات حوزه معاونت پرورشی عنوان کرد مهمترین مسئله دردوران پساکرونا، جامعه‌پذیری فرزندان و والدین است و می‌توان دانش‌آموزان را با زبان قرآن، هنر و… به عرصه فعالیت آورد و با کشف استعدادهای آنها موجب تعامل بیشتر با همسالان و تقویت جامعه‌پذیری آنها شد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دردوران پساکرونا برای تقویت جامعه‌پذیری دانش‌آموزان باید از راهکارهای مختلف استفاده شود
جلسه تبیین جشنواره ها و مسابقات حوزه معاونت پرورشی منطقه یک با حضور علی امینیان؛ کارشناس فرهنگی هنری اداره کل شهر تهران، فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، مهدیه پورشریعتی؛ کارشناس فرهنگی هنری، اکرم مهجوری؛ کارشناس مسئول اردو ها و معصومه شیرکوند؛ کارشناس قرآن، نماز، عترت و کارشناسان حوزه پرورشی، مربیان و معاونین پرورشی منطقه در سالن اردوگاه ابوذر برگزار شد.
فاطمه سید مومن؛ ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله و شهادت شهید سلیمانی اظهار کرد: کرونا مدل زندگی و زیست بوم‌ جهان را تغییر داد. در این شرایط همه چیز به صفحه نمایش در آمده است. ابراز هیجانات نقش پدر و مادر در خانواده به علت دور کاری نیز تغییر کرد.
وی افزود: مهمترین مسئله در دوران پساکرونا جامعه پذیری فرزندان و والدین است که تمام دنیا با این مورد در دوران پساکرونا در گیر هستند.
جامعه‌پذیری یا اجتماعی‌شدن، از نظر لغوی به‌ معنای انطباق و آشناسازی با جامعه است که این مهم در دوران کرونا با توجه به شرایط بسیار محدود شد و حتی در مورد کودکان این آشنایی انجام نشد.
سیدمومن در ادامه افزود: جهت تغییر این فضای سنگین ایجاد شده باید از معنویت کمک بگیریم؛ معنویت می تواند این فضا را تغییر دهد، ما معلمین و مربیان می توانیم دانش آموزان را با زبان قرآن، هنر و… به عرصه فعالیت بیاوریم و زمینه آشتی مجدد دانش آموزان با گروه همسالان را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اهمیت سلامت روان دانش آموزان تاکید کرد: آن چه در این زمان مهم است این است که چگونه دانش آموزان یاد بگیرند در کنار هم زندگی کنند و همراه هم باشند و از هم کمک بگیرند. دوست داشته باشند و دوست داشته شوند.
معاون پرورشی منطقه، در پایان این جلسه ضمن تشکر از زحمات کارشناسان اداری و همکاران در مدارس از آنها خواست تا در جشنواره ها و مسابقات پیش رو همکاری های لازم را داشته و در جهت برگزاری هرچه بهتر آنها تلاش کنند.
در ادامه امینیان کارشناس فرهنگی هنری اداره کل شهر تهران در مورد سامانه همگام و چگونگی ثبت اطلاعات در آن توضیح داد و به سوالات مربیان پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار