مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور:

شهید سلیمانی، الگویی برای جوانان است

سمنان (پانا) - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه شهید سلیمانی، شهید تراز انقلاب اسلامی و الگویی برای جوانان است، گفت امید است این شهید بزرگوار، چراغ راه همگان باشد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
شهید سلیمانی، الگویی برای جوانان است

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بنیان جوادی در گفت و گو با پانا، با عنوان این مطلب که ارزش شهید سلیمانی را در برابر اتفاقات تلخ می فهمیم، افزود: اولین فتنه در جهان اسلام، بعد از رحلت پیامبر روی داد. ابتدا فتنه عاشورا به وجود آمد و بعد فتنه بنی امیه پی ریزی شد و این فتنه ادامه شومی را در جهان اسلام ایجاد کرد که تاکنون ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: فتنه هایی همچون فتنه عراق و شامات که حرکت اسلام در جهان را تحت الشعاع قرار می داد ولی با بصیرت رهبران و فرماندهان میدانی هم­چون شهید سلیمانی، اساس این فتنه جمع شد، این­جاست که می فهمیم این شهید والامقام با چه سخت کوشی و مجاهدت هایی کار را پیش برده و ریشه داعش را کنده و امنیت مرزها را تامین کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، این شهید بزرگوار را الگوی منحصر به فردی برای جوانان دانست و به ده ویژگی برجسته و شاخص وی نظیر روحیه سلحشوری و جنگندگی، روحیه شهادت طلبی، احترام گذاشتن به خانواده شهدا، اخلاص در فضای زندگی، ارادت و توسل به اهل بیت(ع)، ولایت مداری، شخصیت بین المللی، نظم و انضباط در عمل، بیان تاثیرگذار و جاذبه، ارتباط خوب با جوانان اشاره کرد.

حجت الاسلام بنیان جوادی با بیان اینکه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه­ ای به عنوان سربازان علمی و با در نظر گرفتن این 10 ویژگی برجسته، باید جلوه هایی از زندگی سراسر عشق و محبت او را کسب کنند، اظهار کرد: شهید سلیمانی با توجه به رسالت جهانی اسلام، الگوی وارسته مقاومت در جهان اسلام و در تراز یک الگو نه تنها برای جوانان ایران بلکه برای جوانان جهان و منطقه به عنوان یک چهره بین المللی ماندگار است.

وی همچنین ضمن بیان نقش و اهمیت دفاع مقدس در ثبات و انسجام کشور و بیمه شدن نهال انقلاب به واسطه خون پاک شهدا در دفاع مخلصانه از نظام اسلامی و کشور در برابر دشمنان زبون، تصریح کرد: اگر ما می خواهیم در مسیر شهدا باشیم، باید اهداف آنها را همچون اقامه حق که به تعبیر رهبر انقلاب، در نهایت تمدن اسلامی در پهنای دنیا است، بدون هیچ گونه تخفیفی ادامه داده و همچون شهدا، برای ابدیت در عبودیت و بندگی کار و تلاش کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به اینکه شهدای گمنام و تازه تفحص شده، ذخیره و گنجینه هایی هستند که این همه سال منتظر ماندند تا خداوند متعال، آن ها را تک به تک برای نسل های مختلف جامعه به مرور زمان ارسال کند تا هم حجت خود را بر ما تموم کرده و هم فداکاری های آنان را فراموش نکنیم.

حجت الاسلام بنیان جوادی با اشاره به اینکه کار فرهنگی و معنوی که حضور شهدا در دانشگاه ها انجام می دهد، قطعا تاثیرش چندین برابر کاری است که ما قصد انجام آن را برای دانشجویان خود داریم، عنوان کرد: چرا که حضور آنها در دانشگاه ها، چراغ راه و تذکری است برای تمام حاضرین در دانشگاه ها جهت درک مجاهدت های آنان برای نظام اسلامی و ارائه پیام های متعالی به آنان.

وی تاکید کرد: امیدوارم این عزیزان، شهدا را سرلوحه خود قرار داده و در تمامی عرصه های خدمت به جامعه، خصوصا در امر تحصیل در این محیط ها بتوانند مجاهدانه تلاش کرده و در مسیر بلندی که شهدا در پیش داشتند که همان مسیر تحقق و تمدن اسلامی در جهان است، ادامه این مسیر تا حکومت جهانی وجود مقدس امام زمان(عج) است تا بتوانند نقش آفرینی کنند.

گفتنی است؛ پیکر پاک شهید گمنام 19 ساله عملیات کربلای 5 که در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور پرشور مردم سمنان در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در آغوش خاک آرام گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار