۹۴ درصد مردم استان سمنان واکسن کرونا تزریق کردند

سمنان (پانا) - رئیس ستاد استانی مقابله با کرونای سمنان خبر داد۹۴ درصد از مردم استان دست کم یک دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و امید می‌رود که با همراهی بیشتر مردم پوشش واکسیناسیون به صورت کامل اتفاق بیفتد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
۹۴ درصد مردم استان سمنان واکسن کرونا تزریق کردند

به گزارش روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی، ضمن بیان اینکه ۹۴ درصد از مردم استان سمنان واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، تاکید کرد: این آمار برای افراد بالای ۱۲ سالی است که دست کم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، در نتیجه همچنان نیاز به همراهی بیشتر مردم داریم تا واکسیناسیون در دز اول به صورت صددرصدی به اتمام برسد و به سراغ تکمیل کردن دزهای دیگر برویم.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد از مردم استان سمنان دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند که از میانگین کشوری نسبتاً بالاتر هستیم، اما بازهم باید دقت نظر بیشتری به مقوله کرونا داشته باشیم، افزود: در بحث دز سوم نزدیک به ۵۰ درصد از افراد واجد شرایط، دز سوم واکسن خود را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون دریافت کرده‌اند که در این شاخص، «سمنان» پیشگام بین استان‌های کشور است.

رئیس ستاد کرونای استان سمنان با بیان اینکه مردم حتماً باید از واکسن استفاده کنند؛ چرا که بهترین راه مقابله با این بیماری به خصوص سویه جدید امیکرون همین مقوله است، گفت: تزریق واکسن و استفاده از ماسک و رعایت مسائل بهداشتی عواملی هستند که به کند شدن روند گسترش ویروس کمک می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه از دبیرستان‌های استان سمنان بازدید به عمل آمده است، گفت: خوشبختانه در مدارس هم فاصله گذاری اجتماعی هم استفاده از ماسک، تجهیزات و… به خوبی رعایت می‌شد و این قابل تقدیر است؛ چرا که دغدغه مردم را نسبت به فرزندانشان کاهش می‌دهد و همچنین جامعه و جوانان ما را به ویژه در زمان امتحانات مراقبت می‌کند.

وی با بیان اینکه مقوله رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازارها و مراکز خرید دیگر مقوله مورد تاکید ما است، ابراز کرد: با توجه به اینکه تردد افراد در این مکان‌ها برای خرید مایحتاج بیشتر است تاکید ما به مردم و به خصوص مغازه داران است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر داشته باشند و بازدیدهایی نیز از این مراکز به صورت شهرستانی به عمل می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار