فرماندار جدید کلات

آموزش و پرورش نهاد مهمی برای جلوگیری از مهاجرت و ماندگاری مردم در شهرستان‌هاست

کلات (پانا) - فرماندار جدید کلات در دیدار با مدیر و پرسنل اداری آموزش و پرورش شهرستان کلات بیان کرد باید تلاش کرد اطمینان مردم جلب و موجب ماندگاری آنها در شهرستان شود.

کد مطلب: ۱۲۴۶۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش نهاد مهمی برای جلوگیری از مهاجرت و ماندگاری مردم در شهرستان‌هاست

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات، به همراه اعضای کمیته توسعه این مدیریت با علی صلاحی، فرماندار جدید شهرستان کلات دیدار و گفتگو کرد.

علی صلاحی فرماندار جدید شهرستان کلات در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته و توفیقات بدست آمده در آموزش و پرورش شهرستان بیان کرد: آموزش و پرورش شهرستان کلات جزو دستگاه های موفقِ شهرستان است و بستر خوبی را برای جذب نیروهای بومی فراهم کرده و نیروهای توانمندی در بدنه این دستگاه در حال خدمت هستند. ساختار آموزش و پرورش در شهرستان به سمت شاخص های قابل قبولی حرکت کرده و این نشان از تلاش و همفکری در این مجموعه دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم برای جلوگیری از مهاجرت و ماندگاری مردم در شهرستانها است. با توجه به کمبود امکانات و محرومیت شهرستان، بایدتلاش کنیم اطمینان مردم را جلب و موجب ماندگاری آنها در شهرستان شویم و این اطمینان فقط از مسیر آموزش درست تعلیم و تربیت به فرزندان این مرز و بوم اتفاق می افتد. چرا که مردم‌ نمی توانند کمبودهای آموزشی و تربیتی را تحمل کنند.

علی صلاحی در پایان اظهار کرد: ما درکنار دستگاه تعلیم و تربیت خواهیم بود و به صورت ویژه به موضوعات آموزش و پرورش نگاه خواهیم کرد، چرا که آموزش و پرورش از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در ابتدای این دیدار ضمن تبریک انتصاب صلاحی به عنوان فرماندار جدید شهرستان، به ارائه گزارشی از عملکرد آموزشی، پرورش و عمرانی و توفیقات کسب شده این مدیریت پرداخت و بیان کرد: ما در دستگاه تعلیم و تربیت دو ماموریت مهم آموزش و پرورش و در کنار آن عمرانی را دنبال می کنیم و همه برنامه هایمان برگرفته از سند تحول بنیادین است. تمامی توفیقات بدست آمده و اقدامات صورت گرفته با همت و تلاش همکاران ما و همراهی شرکای تعلیم و تربیت انجام شده است. هر‌ چند تا رسیدن به وضع مطلوب هنوز فاصله داریم. عوامل موفقیت در یک دستگاه نوع نگاه،خروجی آن و تغییر رفتار است.

پروانه عنوان کرد: رویکرد برنامه های ما در مدارس تربیتی است، خوشبختانه تربیت در مدارس ما به عنوان موضوع اصلی شناخته شده و دنبال می شود که کارهای خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته که دیدار با تمامی خانواده های شهدای شهرستان در یک روز و برگزاری محفل انس با قرآن در تمامی‌ مدارس شهرستان در هفته قرآن عترت و نماز را می‌توان از اتفاقات مهم تربیتی عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد مجموعه حوزه آموزشی این مدیریت پرداخته و افزود: در حوزه آموزشی همکاران ما توانستند در ایام شیوع کرونا اقدامات خوبی را انجام دهند و جلوه های ناب معلمی را به نمایش گذاشته و کارنامه قابل قبولی را دریافت کنند که مهمترین این اقدامات طراحی نقشه یاددهی- یادگیری‌منطقه ای بود که به صورت پایلوت در استان به نواحی و شهرستان ها ارائه شد.

وی در پایان وضعیت عمرانی این مدیریت را تشریح و گزارشی نیز از روند ساخت پروژه های در دست اجرا ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار