70 درصد مهارت‌های هنرجویان هنرستانی در بازار کار اجرا می‌شود

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در جمع مدیران هنرستان‌ها گفت هنرجویان هنرستان‌های فنی و کاردانش، پس از فارغ‌التحصیلی حدود 70 درصد مهارت‌های آموزش دیده شده را با اهتمام خود در بازار کار به مرحله اجرا در می‌آورند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
70 درصد مهارت‌های هنرجویان هنرستانی در بازار کار اجرا می‌شود

سیدمصطفی آذرکیش مدیر کل دفتر آموزش های فنی و کاردانش در وبینار آموزشی با موضوع «کیفیت بخشی به آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش» استان، سمنان را از استان‌های با درصد بالای ۴۷ درصد در توسعه متوازن شاخه فنی حرفه ای و کاردانش دانست.

سید مصطفی آذرکیش، در این وبینار که با حضور مدیران هنرستان، گروه استانی مدیران هنرستان ها، معاونین آموزشی، کارشناس مسئولان و کارشناسان شهرستان ها و مناطق برگزار شد، سهم استان سمنان را در پایه دهم امسال در شاخه فنی حرفه ای 21درصد و کاردانش را 26درصد اعلام کرد.

وی در ادامه سخنانش، نقش آفرینی هنرستان ها را در دوران کرونا بی نظیر خواند و تصریح کرد: مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله است و باید مدیران در آن اثربخش تر باشند.

آذرکیش مهارت های مورد نیاز مدیران را ادراکی، انسانی و فنی عنوان و خاطرنشان کرد: این مهارت ها به معنی توانایی به کار بردن ابزارها، شیوه ها و دانش مورد نیاز برای اجرای یک زمینه تخصصی است که مدیران هنرستان این مهارت ها را باید در خود تقویت کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این وبینار، با بیان اینکه در سال های اخیر رقم خوبی برای تجهیزات هنرستان ها اختصاص داده شده، افزود: 160 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و وزارتی، طی دوسال اخیر برای تجهیزات هنرستان های استان هزینه شده است.

حسین رشیدی در ادامه با بیان تاثیرات آموزش های مهارتی در هنرستان گفت: هنرجویان هنرستان های فنی و کاردانش، پس از فارغ التحصیلی حدود 70 درصد مهارت های آموزش دیده شده را با اهتمام خود در بازار کار به مرحله اجرا در می آورند.

در این وبینار نمایندگان مدیران به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص فضا،تجهیزات و نیروی انسانی هنرستان ها پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار