آذرکیش: مدل‌های موفق آموزش مهارتی را بومی‌سازی کنیم

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد نقش بنگاه‌های اقتصادی و موسسات تولیدی در مدل‌های موفق آموزش مهارتی بسیار پررنگ است و دولت در این حوزه نقش حمایتی خود را ایفا می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۵۶۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آذرکیش: مدل‌های موفق آموزش مهارتی را بومی‌سازی کنیم

سیدمصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در آیین رونمایی از طرح همیار در یکی از مجتمع‌های صنعتی حامی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خراسان رضوی اظهار کرد: حضور هنرجویان در محیط واقعی کار عاملی موثر در ارتقا بهره‌وری به حساب می‌آید و نقش بنگاه‌های اقتصادی و موسسات تولیدی در مدل‌های موفق آموزش مهارتی بسیار پر رنگ است و دولت در این حوزه نقش حمایتی خود را ایفا می‌کند.

وی افزود: نیاز داریم در برنامه هفتم توسعه احکامی را به تصویب برسانیم که امکان تامین نیروی انسانی مورد نیاز بخش صنعت را با مشارکت ذی نفعان اصلی در فرآیند آموزش ایجاد کنیم.

آذرکیش عنوان کرد: تحولات آینده بازار کار بسیار سریع و گسترده است لذا باید با حضور بنگاه‌های اقتصادی به صورت مشترک سرمایه انسانی خود را به روز و توانمند کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: باید در مسیر کاهش فاصله میان شایستگی نیروی کار ماهر با استانداردهای بین‌المللی گام برداریم و مدل‌های موفق آموزش مهارتی را بومی‌سازی کنیم.

لازم به یادآوری است که در قالب طرح همیار و در این مرحله، بخشی از تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های استان با همکاری بخش خصوصی و مجمع خیرین تامین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار