خطیب‌‌زاده: سه کشور اروپایی عضو ۱+۴ برای پیشرفت گفت‌وگوها جدیت و اراده به خرج دهند

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد سه کشور اروپایی عضو ۱+۴ باید به جای اصرار بر بازی نخ‌نما شده و بی‌فایده مقصرنمایی، برای پیشرفت گفت‌وگوها جدیت و اراده به خرج دهند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
خطیب‌‌زاده: سه کشور اروپایی عضو ۱+۴ برای پیشرفت گفت‌وگوها جدیت و اراده به خرج دهند

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات غیرواقعی و خبرسازی دیپلمات‌های سه کشور اروپایی عضو ۱+۴ در مورد زمانبندی بازگشت هیات‌ها در این دور از گفت‌وگوها، اظهار داشت: بر خلاف ادعای طرف غربی در مورد درخواست ایران برای وقفه در مذاکرات، هم خود این کشور و هم دیگر اعضای ۱+۴ کاملا در جریان هستند که این زمانبندی تفاهمی دسته‌جمعی و اتفاقا با در نظر گرفتن تعطیلات طرف‌های اروپایی‌هایی به مناسبت کریسمس و سال نوی مسیحی بوده است.

خطیب‌زاده با یادآوری اینکه این بار نخست نیست که طرف‌های غربی به تحریف واقعیت و درز اطلاعات نادرست متوسل می‌شوند، تاکید کرد: این سه کشور شاید خواسته‌اند با این ادعای غیرواقعی به نوعی جبران درخواست دور قبل خود برای بازگشت زودهنگام به پایتخت‌هایشان را کرده باشند.

وی تصریح کرد: این کشورها باید به جای اصرار بر بازی نخ‌نما شده و بی‌فایده مقصرنمایی، برای پیشرفت گفت‌وگوها جدیت و اراده به خرج دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار