واکنش خطیب‌‌زاده به فضاسازی‌های اخیر در مورد پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران درواکنش به فضاسازی‌های اخیر آزمایشی ماهواره بر سیمرغ گفت پیشرفت‎های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا - فضا، حق مسلم ملت ایران بوده و اظهارات مداخله‌جویانه در عزم ملت ایران برای پیشرفت در این حوزه، خللی ایجاد نخواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
واکنش خطیب‌‌زاده به فضاسازی‌های اخیر در مورد پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه،سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به فضاسازی های اخیر برخی مقامات آمریکایی و اروپایی در خصوص پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ اظهار داشت پیشرفت های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا-فضا، حق مسلم ملت ایران بوده و اینگونه اظهارات مداخله جویانه در عزم ملت ایران برای پیشرفت در این حوزه، خللی ایجاد نخواهد کرد.

سعید خطیب زاده افزود: هیچ قطعنامه ای جمهوری اسلامی ایران را از برنامه ‌تحقیقات فضایی و آزمایش‌های مرتبط از جمله در حوزه ماهواره برها منع نمی‌کند، لذا استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ مغالطه ای بی مورد و از اساس خلاف واقع است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: همانگونه که پیشتر تصریح شده جمهوری اسلامی ایران طبق موازین بین‌المللی حق استفاده از فناوری‌های صلح آمیز در مسیر توسعه علمی - تحقیقاتی خود را دارد و در این مسیر منتظر نظر برخی کشورهایی که در صدد تحمیل رای خود هستند نخواهد بود.

خطیب زاده همچنین اظهار داشت: دولت و ملت ایران قدردان نوآوری های علمی و فنآوریهای صلح آمیز بومی فرزندان دانشمند و نخبه خود در عرصه هوا-فضا که در دوران تحریمهای غیرقانونی و ناعادلانه حاصل شده هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار