از ماهواره کوثر رونمایی شد

تهران (پانا) - ماهواره کوثر به عنوان اولین ماهواره بخش خصوصی در روز ملی فناوری فضایی با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری ‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته و حسن سالاریه رییس سازمان فضایی کشور رونمایی محتوایی شد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
از ماهواره کوثر رونمایی شد

به گزارش ایرنا، ماهواره کوثر بعد از ۲ سال تلاش به همت کنسرسیومی از هشت شرکت دانش بنیان و خصوصی در شرکت دانش بنیان امید فضا به مرحله آزمایش و تجمیع رسید.

بنابر اعلام فناوران این ماهواره در ایران کمتر از یک سال آینده نظار گر موفقیت آمیز ماهواره کوثر به فضا خواهیم بود و تا سال ۱۴۰۴ ایران به فناوری تصویربرداری در مدار ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین و عملیات تصویر برداری کشاورزی دست می یابیم.
برای طراحی و ساخت این ماهواره ابتدا مدل سازی و مدل پیش پروازی انجام شد و همچنین تحلیل های حرارتی برای بررسی عملکردی زیر سیستم ها و نیز تحلیل های استحکامی اجرا شد.
این ماهواره در وزن ۳۰ کیلوگرم و عمر عملکردی ۲ سال طراحی شده است. رزولوشن تصویربرداری رنگی این ماهواره ۳.۴ متر و رزولوشن تصویربرداری نزدیک مادون قرمز ۵.۵ متر است. نرخ تصویربرداری رنگی کوثر ۶ فریم در ثانیه و نرخ تصویربرداری نزدیک مادون قرمز ۲۸ فریم در ثانیه تولید می‌کند.

مراسم رونمایی محتوایی از ماهواره کوثر در حاشیه سومین دورهمی بزرگ فعالان فضایی کشور در صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برگزار شد.

رونمایی محتوایی ماهواره کوثر در قالب ویدئویی از مراحل تجمیع قطعات و پرتاب آن به مدار زمین و نحوه عملکرد آن ارایه شد.

در این مراسم مهدی اسماعیلی نماینده مجلس شورای اسلامی، سردار مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعی از فعالان دانش بنیان و بخش خصوصی حوزه فعال حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار