مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

نتایج پژوهش باید پاسخی به نیازهای جامعه باشد

قزوین(پانا)- حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان درمراسم تجلیل از معلمان و دانش آموزان برتر پژوهشگر ناحیه یک قزوین گفت: ضروری است از سطح شعار در تحقیق و پژوهش عبور کنیم اگر طالب برداشتن گام های اثر بخش، عمیق و سازنده هستیم.

کد مطلب: ۱۲۴۰۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
نتایج پژوهش باید پاسخی به نیازهای جامعه باشد

روز شنبه بیست و هفتم آذرماه، با حضورحسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان از معلمان و دانش آموزان برتر پژوهشگر ناحیه یک تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به شعار امسال در هفته پژوهش تاکید کرد: اقدامات پژوهشی باید پاسخی به نیازهای امروز جامعه را فراهم کند، ضروری است از سطح شعار در تحقیق و پژوهش عبور کنیم اگر طالب برداشتن گام های اثر بخش، عمیق و سازنده هستیم.

ایشان با بیان اینکه در تحقیق و امر پژوهش باید به دنبال شناخت مسئله و به چرایی آن بیشتر پرداخته شود، گفت: همه صاحب نظران بر این موضوع اتفاق نظر و اعتقاد دارند که برای یک پژوهش کاربردی، داشتن برنامه عملیاتی و نقشه راه ضرورت دارد.

وی افزایش مهارت های فردی را به عنوان اولین قدم در اقدامات سازمانی برای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش مهم دانسته و افزودند: معلمان ما باید بیشتر باهم در این خصوص بحث و گفتگو کنند و برای جهان امروز که تحولات مستمر و پیوسته دارد، اقدامات مشخص عملیاتی را تعریف و برنامه ریزی نمایند. نیازمند گفتگوی بیشتر هستیم تا ظرفیت ها و توانایی معلمان را با هم به اشتراک بگذاریم و از دل این گفتگو ها تولید دانشی که موانع گوناگون جهان امروز را از سر راه جامعه بردارد دست یابیم.

اصغری در بیان مستند سازی پژوهش های راه یافته به مرحله استانی و کشوری عنوان داشت: باید الگوهای موفق پژوهش ها در اختیار سایرین همکاران قرار گیرد و منتشر شود زیرا انتشار مدیریت دانش از تولید علم مهم تراست، نهادینه کردن فرهنگ مستندسازی تجربیات در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

ایشان داشتن بسته تحولی اجرایی را برای پیشرفت به سمت ایجاد فضای عدم تمرکز و بروز خلاقیت عنوان کرد و اظهار داشت: معلمان در فعالیت ها به سمت مسایل اولویت دار مدرسه حرکت کنند، داشتن لیستی از مسایل که حل آن منجر به بهبود وضعیت موجود خواهد شد در طی مراحل این فرایند مفید خواهد بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: حرکت های علمی باید به سمت درست اندیشیدن شکل بگیرد، تا برای مواجهه منطقی آینده غیرقابل پیش بینی آمادگی لازم را داشته‌باشیم، داشتن تصویر درستی از تصورات، رویدادها، رخدادها و پیشران ها تقویت کننده رسیدن به نتایج کاربردی است. برای ساختن آینده باید برنامه ریزی داشته باشیم، نحوه رویارویی با موضوعات آینده باید هوشمندانه و اندیشمندانه باشد و متفکرانه راه های خلاقیت و فناوری را معرفی و آموزش داده شود. تجاری سازی ایده ها با انجام کار گروهی صورت خواهد گرفت که تکلیف مهم معلمان است.

حسنعلی اصغری رقابت های درسی میان فردی را مخالف روحیه کار گروهی دانست و افزود: باید روحیه مشارکت، هم افزایی، کار گروهی و مجموعه تیمی منسجم را در مدارس پرورش دهیم و برای کار جمعی برنامه داشته باشیم. تا دانش آموزان را چند مهارتی تربیت کنیم تا بتوانددر شرایط متفاوت نوجوان ما برخورد مناسبی اتخاذ نماید. داشتن باید براساس برنامه زمان بندی شده عمل کنیم، رسیدن به نتیجه بدون برنامه بدست نخواهد آمد. این فرهنگ در لایه های مختلف در مدرسه پیش برود و مهم است همه ارکان در مدرسه برای خود برنامه داشته باشند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی، روز شنبه بیست و هفتم آذرماه، با حضورحسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان از معلمان و دانش آموزان برتر پژوهشگر ناحیه یک تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به شعار امسال در هفته پژوهش تاکید کرد: اقدامات پژوهشی باید پاسخی به نیازهای امروز جامعه را فراهم کند، ضروری است از سطح شعار در تحقیق و پژوهش عبور کنیم اگر طالب برداشتن گام های اثر بخش، عمیق و سازنده هستیم.

ایشان با بیان اینکه در تحقیق و امر پژوهش باید به دنبال شناخت مسئله و به چرایی آن بیشتر پرداخته شود، گفت: همه صاحب نظران بر این موضوع اتفاق نظر و اعتقاد دارند که برای یک پژوهش کاربردی، داشتن برنامه عملیاتی و نقشه راه ضرورت دارد.

وی افزایش مهارت های فردی را به عنوان اولین قدم در اقدامات سازمانی برای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش مهم دانسته و افزودند: معلمان ما باید بیشتر باهم در این خصوص بحث و گفتگو کنند و برای جهان امروز که تحولات مستمر و پیوسته دارد، اقدامات مشخص عملیاتی را تعریف و برنامه ریزی نمایند. نیازمند گفتگوی بیشتر هستیم تا ظرفیت ها و توانایی معلمان را با هم به اشتراک بگذاریم و از دل این گفتگو ها تولید دانشی که موانع گوناگون جهان امروز را از سر راه جامعه بردارد دست یابیم.

اصغری در بیان مستند سازی پژوهش های راه یافته به مرحله استانی و کشوری عنوان داشت: باید الگوهای موفق پژوهش ها در اختیار سایرین همکاران قرار گیرد و منتشر شود زیرا انتشار مدیریت دانش از تولید علم مهم تراست، نهادینه کردن فرهنگ مستندسازی تجربیات در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

ایشان داشتن بسته تحولی اجرایی را برای پیشرفت به سمت ایجاد فضای عدم تمرکز و بروز خلاقیت عنوان کرد و اظهار داشت: معلمان در فعالیت ها به سمت مسایل اولویت دار مدرسه حرکت کنند، داشتن لیستی از مسایل که حل آن منجر به بهبود وضعیت موجود خواهد شد در طی مراحل این فرایند مفید خواهد بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: حرکت های علمی باید به سمت درست اندیشیدن شکل بگیرد، تا برای مواجهه منطقی آینده غیرقابل پیش بینی آمادگی لازم را داشته‌باشیم، داشتن تصویر درستی از تصورات، رویدادها، رخدادها و پیشران ها تقویت کننده رسیدن به نتایج کاربردی است. برای ساختن آینده باید برنامه ریزی داشته باشیم، نحوه رویارویی با موضوعات آینده باید هوشمندانه و اندیشمندانه باشد و متفکرانه راه های خلاقیت و فناوری را معرفی و آموزش داده شود. تجاری سازی ایده ها با انجام کار گروهی صورت خواهد گرفت که تکلیف مهم معلمان است.

حسنعلی اصغری رقابت های درسی میان فردی را مخالف روحیه کار گروهی دانست و افزود: باید روحیه مشارکت، هم افزایی، کار گروهی و مجموعه تیمی منسجم را در مدارس پرورش دهیم و برای کار جمعی برنامه داشته باشیم. تا دانش آموزان را چند مهارتی تربیت کنیم تا بتوانددر شرایط متفاوت نوجوان ما برخورد مناسبی اتخاذ نماید. داشتن باید براساس برنامه زمان بندی شده عمل کنیم، رسیدن به نتیجه بدون برنامه بدست نخواهد آمد. این فرهنگ در لایه های مختلف در مدرسه پیش برود و مهم است همه ارکان در مدرسه برای خود برنامه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه با بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری استان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است گفت: نیازمند آن هستیم تا ایده پروری را تقویت کنیم، و اثربخشی مشارکت و استمرار فعالیت ها را درتمام وجودکارهای اجتماعی پیاده سازی نماییم، در هفته پژوهش باید کنش گری معطوف به نتیجه برای ساختن نیازمندی ها صورت گیرد.

وی گفت: از خودگذشتگی های زیادی برای آبادانی میهن اسلامی ایران در توسعه علمی و فرهنگی کشور از شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان امنیت و مدافعان حرم که جان خود را فدا نمودند تا اندیشمندان و پژوهشگران بسیاری که تعلق خاطر خود را به آرمان های امام خمینی (ره)وشهدای عزیز در طول این سال ها به اثبات رساندنددر اعتلای نام ایران صورت گرفته است.

در این مراسم از ده نفر از معلمان و سه نفر از دانش آموز پژوهشنده ناحیه یک که موفق به کسب رتبه های برتر استانی شدند، توسط مسولین استانی و شهرستانی آموزش و پرورش تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار