وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

ظرفیت بالای ابرکوه در حوزه گردشگری

ابرکوه (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی گفت با توجه به اقلیم خشک منطقه‌ای و بحرانی که در حوزه کم آبی وجود داردحفظ آب، مرمت قنوات و مقابله با بیابان زدایی از مهمترین مصوبات این سفر است.

کد مطلب: ۱۲۳۹۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت بالای ابرکوه در حوزه گردشگری

سید جواد ساداتی نژاد پس از بازدید از چند طرح در حوزه کشاورزی در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه اظهار کرد: در حوزه کشاورزی نگاه وزارت جهاد کشاورزی به بحث بهبود وضعیت آبیاری در کشاورزی است و افزایش بهره‌وری آب و تقویت سامانه‌های نوین آبیاری مد نظر قرار گرفته است.

ساداتی نژاد افزود: درحوزه گلخانه‌ای با توجه به وضعیت آب در استان نگاه به تقویت گلخانه ها و جایگزینی در کشت های سنتی مدنظر می باشد.

وی گفت: در دامپروری برای اینکه از گونه های پربازده استفاده شود، برنامه هایی دیده شده و با توجه به آب شور در استان یزد موضوع آبزی پروری با گونه‌های خاص به روش گلخانه ای در منطقه از مسائلی هست که تحت حمایت مالی وتسهیلاتی خواهد بود.از دیگر مصوبات پرورش شتر به دلیل شرایط ویژه همخوانی شتربا مناطق کویری در این استان خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: گیاهان دارویی به علت کم آب بر بودن به عنوان کشت جایگزینی در حوزه کشاورزی مورد حمایت جدی قرار گرفته و توجه ویژه به گردشگری کشاورزی به علت ظرفیت‌های بالای گردشگری در این منطقه و همچنین تشدید زنجیره ارزش در حوزه کشاورزی از مصوبات سفر ریاست جمهوری در این منطقه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار