مشاور سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد:

تربیت در سازمان دانش‌آموزی استمراری و سازمان‌یافته است

مشهد (پانا) - مشاور سازمان دانش‌آموزی در مراسم تجلیل از فعالان سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی گفت تربیت در سازمان دانش‌آموزی، استمراری و سازمان‌یافته است، تربیت سازماندهی شده نتیجه می‌دهد و مبنای آن، فعالیت سازمان‌یافته گروهی است.

کد مطلب: ۱۲۳۹۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تربیت در سازمان دانش‌آموزی استمراری و سازمان‌یافته است

علینقی یزدان‌پناه، در مراسم تجلیل از فعالان سازمان دانش آموزی خراسان رضوی، انتقال فرهنگ، جامعه پذیر کردن، تربیت پادگانی، یگانگی و انسجام خرده فرهنگ ها را از کار کردهای آموزش و پرورش دانست و افزود: نوآوری و تغییر از کارکردهای دیگر است که باید معلمان و مربیان به آن توجه داشته باشند.
وی پرورش و رشد شخصیت دانش آموزان و تربیت سیاسی را از کارکردهای دیگر آموزش و پرورش دانست و افزود: چهار شعار آموزش و پرورش دنیا، آموختن برای دانستن، آموختن برای به کار بستن، آموختن برای زیستن و شعار امروز آن آموختن برای با هم زیستن است.

رمز موفقیت سازمان دانش آموزی قالب سازی است

یزدان‌پناه گفت: رمز موفقیت سازمان دانش آموزی قالب سازی است. اینکه فقط حرف نمی زند، دانش آموز یاد می گیرد و نقدپذیر می شود. سازمان دانش آموزی ایجاد شد که پاسخ بدهد به نیازهایی که در مدرسه به آنها پاسخ داده نمی شد. اگر این نیازها احصا شود، ماموریت های سازمان مشخص می شود.
وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی تنها سازمانی است که از حوزه تغییر در رفتار شروع کرد و مکتبی به نام تشکیلات سازمان دانش آموزی ایجاد کرد که این تشکیلات یک قالب و راه است و هدف نیست.

تربیت باید تدریجی و گام به گام باشد

وی بیان کرد: مسئولیت پذیری، مدیر شدن، وفای به عهد، حس میهن دوستی، ایثارگری، شجاعت و در مجموع فضیلت های سازمان دانش آموزی، اهداف تربیتی است، این تشکیلات راه است، هدف نیست، مقدس هم نیست. اما اهدافی که بیان شد مقدس است.
پزدان پناه خطرناک ترین شکل تربیت را تربیت جهشی دانست و گفت: اگر خروجی راه ها و قالب ها مورد نظر نباشد باید برگشت و تجدید نظر کرد، تربیت باید تدریجی و گام به گام باشد. تشکیلات دانش آموزی ابزاری در دست مربی برای تربیت دانش آموز و اعضا است.

سازمان دانش آموزی با گروه درمان می کند

وی در ادامه گفت: تربیت در سازمان دانش آموزی استمراری و سازمان یافته است، اما در حوزه پرورشی و فرهنگی برنامه ای و مقطعی است. تربیت سازماندهی شده نتیجه می دهد و مبنای این فعالیت سازمان یافته گروه است.
یزدان‌پناه اظهار کرد: گروه معجزه می کند و شما می توانید درمانگرهای قوی و موثری باشید. هر دانش آموز افسرده و درونگرا را وارد گروه کنید، درمان می شود. سازمان دانش آموزی با گروه درمان می کند. در واقع، شما به عنوان مربی در گروه دخالت نمی کنید، شما هدایت کننده هستید. اینها روش هایی است که سازمان دانش آموزی را موفق می کند. تشکیلات، مبتنی بر کار گروهی است و از این طریق سازمان به تغییر رفتار می رسد.
پزدان پناه ادامه داد: شما مربیان باید در قالب بازی ها اندیشه هایتان را ارائه کنید. کار سازمان دانش اموزی تربیت غیرمستقیم است. کار مستقیم جواب نمی دهد. تقسیم کار در کار گروهی بسیار اهمیت دارد.

می خواهیم دانش آموزانی تربیت کنیم که از آسیب های اجتماعی در امان بماند

مشاور سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد: انتهای کار تشکیلاتی باید منجر به وحدت ملی و امنیت ملی شود. ما می خواهیم دانش آموزانی تربیت کنیم که از آسیب های اجتماعی در امان بماند.

وی ضرورت های دینی و مذهبی، فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را از ضرورت های کار تشکیلاتی عنوان کرد و افزود: اولین گامی که شما به عنوان مدیران و مربیان باید انجام دهید تغییر نگرش است. ما باید بدانیم نسل جدید بسیار جلوتر است.
پزدان پناه گفت: از شما عزیزان که سازمان دانش آموزی خراسان رضوی را به سازمانی پویا و پیشرو تبدیل کردید، تشکر می‌کنم. سرمایه سازمان دانش آموزی، مربی است بزرگترین افتخار من است که یک پیشتازم و یک مربی و این بالاترین سرمایه ماست. با کار فداکارانه، لکه های درونتان پاک می شود و صاف و زلال می شوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار