حکمت: صداوسیما همکاری نمی‌کند، چاره‌ای جز تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای نداریم

تهران (پانا) - منیژه حکمت با اشاره به عدم همکاری صداوسیما و شهرداری در تبلیغات فیلم سینمایی «بندر بند» می‌گوید وقتی صداوسیما همکاری نمی‌کند، چاره‌ای جز تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای نیست.

کد مطلب: ۱۲۳۷۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حکمت: صداوسیما همکاری نمی‌کند، چاره‌ای جز تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای نداریم

به گزارش برنا، منیژه حکمت، کارگردان و تهیه‌کننده سینما که این روزها فیلم سینمایی «بندر بند» به کارگردانی وی بر پرده سینماهای کشور است، گفت: متأسفانه امروز فیلم‌های جدی که می‌خواهند بحثی تازه در سینمای کشور ایجاد و نگاه دیگری به سینما وارد کنند در زمان اکران با قرار گرفتن در کنار فیلم‌های کمدی محکوم به شکست هستند و شانسی برای دیده شدن ندارند.

حکمت تصریح کرد: دردناک‌ترین اتفاق این است که به فیلم‌های جدی تک‌سانس‌هایی داده می‌شود که همان‌ها در ساعاتی کم مخاطب هستند و امروز شرایط اکرانی عجیب را شاهد هستیم که تنها منجر به فیلم‌سوزی می‌شود.

وی افزود: به اعتقاد من همانطور که پیش‌تر هم گفته‌ام باید آسیب‌شناسی دقیقی در اکران و اقتصاد سینمای ایران صورت بگیرد. باید سینمای ایران را به لحاظ مالی مورد رصدی جدی قرار داد تا ضعف‌ها و اشکالات موجود در سیستم فروش و اقتصاد سینما را کشف کرد و برای رفع این مشکلات چاره‌ای اندیشید اما متأسفانه همچنان میلی به این آسیب‌شناسی وجود ندارد و همانطور که می‌بینیم فیلم‌های جدی، که سعی دارند در راستای فرهنگ‌سازی گام بردارند، معمولاً با شکست مواجه می‌شوند.

این کارگردان در ادامه درباره بازخورد و میزان فروش فیلم «بندر بند» گفت: من در سانس‌های مختلف در سالن‌های سینما فیلم را با مردم دیده‌ام و بازخوردهای خوبی را شاهد بودم. به اعتقاد من مردم اگر فیلم را ببینند به خصوص جوانان حتماً به آن علاقه خواهند داشت اما مسئله اصلی این است که در این شرایط چگونه ممکن است این فیلم بتواند مخاطب جذب کند.

حکمت خاطرنشان کرد: مخاطبان اصلی «بندر بند» جوانان هستند و امروز در جامعه ما جوانانی که دچار سرخوردگی، افسردگی و مشکلات فراوان هستند طبیعتاً زمانی برای فیلم دیدن ندارند و برای ما هم شرایطی فراهم نیست که با ابزارهایی چون تبلیغات آن‌ها را به دیدن این فیلم تشویق کنیم. اکثریتی که امروز به سینما می‌روند به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند ساعاتی را به خندیدن بگذرانند، به همین دلیل انتخاب اصلی‌شان همان فیلم‌های کمدی است و این وضعیت با خواست سیستم سینمای جدی را به محاق برده است.

کارگردان فیلم سینمایی «زندان زنان» درباره وضعیت تبلیغات فیلم سینمایی «بندر بند» گفت: قطعاً یکی از ابزارهای مهم در جذب مخاطب تبلیغات است که متأسفانه شهرداری هیچ همکاری با ما در این زمینه نداشت و تلویزیون هم طبق معمول همین‌طور بود. به نظر من در این شرایط تنها راه باقیمانده همان شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور هستند که می‌توانیم در تبلیغات از آن‌ها کمک بگیریم و به ناچار هزینه‌ای که باید را هم اعم از جریمه و... بپذیریم چون برای ارگان‌های مختلف که می‌توانند در تبلیغات به کمک آثار سینمایی بیایند ادامه‌دار بودن این وضعیت و شکست فیلم‌ها هیچ اهمیتی ندارد.

این کارگردان در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: متأسفانه تعداد بالای فیلم‌های سینمایی در حال اکران باعث شده حتی برخی سینماها بر خلاف آنچه که متعهد شده بودند اکران فیلم «بندر بند» را بسیار زودتر از زمان تعیین شده متوقف کرده و اثر دیگری را جایگزین کنند که این خود عامل دیگری در بدتر شدن شرایط اکران این فیلم سینمایی است. به اکران آنلاین «بندر بند» نیز فکر کرده‌ایم و ممکن است پس از پایان اکران در سینماها این فیلم به صورت آنلاین اکران شود.

حکمت در پایان گفت: ما امروز در مرحله تاریخی دردناکی به سر می‌بریم و هیچ‌کس نمی‌داند باید چه چاره‌ای برای معضلات مختلف بیندیشیم. به نظر من ما نباید در جزیره‌های جدا از هم قرار بگیریم، همه ما و به خصوص نسل جوان باید یکدیگر را پیدا کنیم، در کنار هم باشیم و با هم به تعاریف جدید و آسیب‌شناسی‌های دقیق از معضلات و مشکلات برسیم که سینما خود می‌تواند نقشی مهم در این عرصه ایفا کند و حتی برای آسیب‌شناسی و حل معضلات سینمایی کشورمان هم به این اتحاد و پیدا کردن اشتراکات نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار