بازگشت «طرح شفافیت» به کمیسیون؛ طرح شفافیت جامع‌تری نوشته می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از اصلاح طرح شفافیت آرای نمایندگان خبر داد که در صورت تصویب کلیات آن به صورت دو شوری بررسی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت «طرح شفافیت» به کمیسیون؛ طرح شفافیت جامع‌تری نوشته می‌شود

سیدنظام‌الدین موسوی، در حاشیه نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز به خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت موضوع شفافیت در مجلس شورای اسلامی و مباحث مختلفی که در این باره در مجلس و افکار عمومی وجود دارد، نمایندگان امروز و پیش از آغاز رسمی نشست مجلس جلسه‌ای در این باره برگزار کرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست مدل ورود دوباره مجلس به موضوع شفافیت و نظرات نمایندگان موافق و مخالف استماع شد. چرا که بخش عمده‌ای از نمایندگان خواهان در دستور قرار گرفتن موضوع شفافیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم شفاف‌ترین نهاد کشور است، اظهار داشت: دلیل آن هم این است که مردم و رسانه‌ها به صورت علنی در جریان مذاکرات، موافقت‌ها و مخالفت‌های نمایندگان قرار دارند. البته نمایندگان معتقدند که موضوع شفافیت باید برای همه ارکان‌ و بخش‌ها منظور شود و نباید فقط محدود به مجلس شورای اسلامی شود.

موسوی با اشاره به طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی عنوان کرد: این طرح با شفافیت در کمیسیون مشترک در حال بررسی است و لازم است موضوع شفافیت بعد از تصویب به دیگر نهادها و دستگاه‌ها هم تعمیم پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در نشست امروز تاکید شده به جای اینکه مسئله شفافیت را در آینده از مجلس به دیگر نهادها تعمیم دهیم، یک طرح متمرکز و جامع‌تری که شامل شفافیت همه نهادها و دستگاه‌ها است، ارائه شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع بندی جلسه غیرعلنی مجلس گفت: مجلس موافق پیگیری موضوع شفافیت است ولی باید شفافیت در طرح جامعی در دستور کار قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس در این باره نظر و پیشنهادات‌های سایر کمیسیون‌ها را گرفته و در آینده کلیات طرح به در صحن علنی به صورت دو شوری بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار