رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد:

آخرین وضعیت دو طرح مهم نمایندگان؛ «شفافیت آرا» و «نحوه برگزاری اجتماعات و راهپیمایی‌ها» به کجا رسید؟

جوکار: مردم می‌توانند با نگاه نظارتی خود از بسیاری از رانت‌ها جلوگیری کنند/ بسیاری از شائبه‌‌ها به این دلیل است که ما اطلاع‌رسانی درست انجام نداده‌ایم

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت طرح‌های «شفافیت آرا نمایندگان» و «نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها» را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت دو طرح مهم نمایندگان؛ «شفافیت آرا» و «نحوه برگزاری اجتماعات و راهپیمایی‌ها» به کجا رسید؟

محمدصالح جوکار در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان، اظهار کرد: «پس از اینکه این طرح به کمیسیون بازگشت، کمیسیون اصلاحات خود را انجام داده است ‌و امروز در نوبت صحن است. امیدواریم این طرح تصویب شود چون برخی از ابهاماتی که نمایندگان داشتند، مرتفع شد.»

وی افزود: «مجلس شفافیت را از خود شروع کرده است و امیدواریم شفافیت در سایر قوا نیز از بالاترین تا پایین‌ترین سطوح ادامه داشته باشد و مردم در جریان همه امور و تصمیمات و همچنین سیاستگذاری‌ها قرار بگیرند.»

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «مردم می‌توانند نظارتی همگانی بر تمامی امور کشور و همه سطوح داشته باشند. اگر ما واقعاً این طرح را از دولت و نمایندگان مجلس و وکلا شروع کنیم، به گونه‌ای که تمامی مصوباتی که در شورا‌ها و کارگروه‌ها در سطوح ملی تصویب می‌شود به نوعی در دید عموم مردم قرار بگیرد، بسیاری از شائبه‌ها برطرف می‌شود. بسیاری از شائبه‌‌های ما به این دلیل است که ما اطلاع‌رسانی درست انجام نداده‌ایم.»

وی ادامه داد: «مردم در برخی از موارد نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی دارند که برای رفع این دغدغه‌ها، مردم باید در جریان امور قرار بگیرند؛ مردم می‌توانند با نگاه نظارتی خود از بسیاری از رانت‌ها جلوگیری کنند.»

جوکار در خصوص طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها نیز گفت: «این طرح در کار‌گروه در حال بررسی است؛ دو روز پیش جلسه کارگروه با حضور کارشناسان مختلف دستگاه‌ها برگزار شد و در حال بررسی است. پس از اتمام بررسی‌های کارگروه، این طرح در صحن کمیسیون مطرح خواهد شد.»

نماینده مردم یزد در مجلس خاطرنشان کرد: «طبق اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل راهپیمایی‌ آزاد است اما نباید خلاف قوانین باشد بر همین اساس این طرح تهیه شده است و در حال گذراندن مراحل قانونی است. چگونگی انجام کار و روش برگزاری اجتماعات در این طرح تشریح شده است که اجتماعات به چه شکلی برگزار شود و اشخاصی که نسبت به موضوعی به عنوان مثال صنفی یا سیاسی اعتراضاتی دارند، چگونه احساسات خود را بیان کنند که بر خلاف اصل ۲۷ قانون اساسی نباشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار