در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

ارزیابی رئیس فراکسیون کارگری مجلس از عملکرد دولت

آقای رئیس‌جمهور می‌خواهد به نظرات و برنامه‌های نمایندگان اهمیت بدهد/ نقدهایی به برنامه‌ریزی‌های دولت در زمینه اشتغال و یارانه‌ها وجود دارد که در حال بررسی است

تهران (پانا) - نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان از عملکرد دولت راضی هستند گفت البته یکسری ضعف و قوت در همه دولت‌ها وجود دارد که این دولت هم از آن مستثنی نیست.

کد مطلب: ۱۲۳۶۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی رئیس فراکسیون کارگری مجلس از عملکرد دولت

علی بابایی کارنامی، در گفت‌وگو با پانا در رابطه با ارزیابی عملکرد دولت و اینکه برخی با ارزیابی از عملکرد سه ماهه اول نسبت به دولت انتقاداتی را مطرح می‌کنند، گفت: «به نظر من برای قضاوت درباره عملکرد دولت زود است، اما اینکه بگویند نمایندگان ناراضی هستند و اختلافی در این میان وجود دارد، صحیح نیست. نمایندگان از عملکرد دولت راضی هستند. حداقل من از جانب خودم می‌گویم و همه هم می‌دانند که من آدم صریح و بدون تعارفی هستم و حرف خودم را می‌گویم، اما واقعا دولت آقای رئیسی، دولتی با سعه صدر است. البته یکسری ضعف و قوت در همه دولت‌ها وجود دارد که این دولت هم از آن مستثنی نیست، اما برای ارزیابی کارکرد دولت خیلی زود است.»

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «ما دولت قبل را ۷ سال تحمل کردیم و ۸ ماه آخر انتقاد کردیم که خیلی هم نقدپذیر نبودند. اما این را قبول دارم که برخی رویه‌های دولت هنوز دچار مشکل است و شاید اگر اندک انتقادی به این دولت وجود داشته باشد شاید بتوان گفت این است که هوز رگه‌هایی از جریان لیبرالی در دولت وجود دارد که آن‌ها باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند و دولت آماده به کار شود و با گفتمان انقلابی در کشور برای همه حوزه‌ها برنامه داشته باشد.»

رئیس فراکسیون کارگری مجلس همچنین بیان کرد: «همین تعاملی که بین مجلس و دولت مطرح شده و اولویت‌بندی‌هایی که مطرح است، این ها ان‌شاءالله در دستور کار مجلس و دولت قرار گرفته است و با قوت دنبال خواهد شد.»

وی درباره جلسه روز چهارشنبه گذشته میان دولت و مجلس، ابراز داشت: «جلسه روز چهارشنبه جلسه خوبی بود، آقای رئیس‌جمهور سه هفته قبل به نمایندگان قول داد که شخصا روابط بین دولت و مجلس را مدیریت می‌کند و این نشان می‌دهد که آقای رئیس‌جمهور می‌خواهد به نظرات و برنامه‌های نمایندگان اهمیت بدهد. مگر نمایندگان چه می‌خواهند؟ می‌خواهند نظرات مردم را به دولت انتقال بدهند.»

علی بابایی کارنامی ادامه داد: «در ارتباط میان همه دولت‌ها و مجالس فراز و نشیب وجود دارد و این طبیعی است، ما نباید انتظار داشته باشیم که دولت، مجلس باشد یا مجلس، دولت شود؛ نه ما وکیل‌الدوله‌ایم نه آن‌ها نمایندگان مردم هستند؛ در نتیجه دو نوع رویکرد متفاوت است. اگر جامعه توقع دارد که هرآنچه که مجلس فکر می‌کند، نظر دولت باشد یا برعکس؛ اشتباه است.»

وی با تاکید بر اینکه مجلس در رأس امور کشور است، خاطرنشان کرد: «در مجموع مجلس ناظر بر دولت است و باید حرف خود را بزند. حتی اگر دولت نخواهد بشنود بازهم تحت هر شرایطی مجلس محکوم است که حرف مردم را بزند و وظیفه نمایندگان مطالبه‌گری است. ما مطالبات را مطرح می‌کنیم و دولت اولویت‌بندی می‌کند تا این‌ها برطرف شود.»

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: «ضمن اینکه در بحث اشتغال، تبصره ۱۸، یارانه‌ها، هدفمندی و منابع مختلفی که دولت برنامه‌ریزی کرده یک نقدهایی وجود دارد که آن نقدها در حال بررسی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار