رشد 12 درصد مصدومان حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته در فارس

شیراز (پانا) - مدیر حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از انجام  بیش از ۱۶۳ هزار و ۹۸۱ ماموریت توسط اورژانس استان در ٨ ماهه نخست امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد 12 درصد مصدومان حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته در فارس

محمدجواد مرادیان، اقدامات، عملکرد و فعالیت‌های اورژانس استان فارس را در ٨ ماهه امسال اعلام و با اشاره به انجام ۱۶۳ هزار و ۹۸۱ مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۴۸۳ مأموریت از این تعداد مربوط به حوادث تصادفی بوده است.
وی افزود: ماموریت‌های مربوط به حوادث در حوزه ترافیکی امسال با ۳۳ هزار و ۴۸۳ مورد نسبت به سال ۹۹ با ۲۹ هزار و ۶۵۲ مورد بوده است که ۱۳ درصد افزایش داشته است.
رئیس اورژانس استان فارس بیان کرد: از مجموع ماموریت‌های تصادفی در این مدت ۱۹ هزار و ۳۱۱ مورد شهری و ۱۴ هزار و ۱۷۲ مورد جاده‌ای بود.
این مسئول تعداد مصدومان حوادث ترافیکی را ۳۷ هزار و ۵۷۶ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به پارسال که ۳۳ هزار و ۶۶۶ نفر بوده است رشد ۱۲ درصدی داشته است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس به تشریح تعداد مصدومان تصادفی پرداخت و افزود: در این بازه زمانی تعداد ۱۷ هزار و ۴۶۲ نفر در تصادفات جاده‌ای و ۲۰ هزار و ۱۱۴ نفر در تصادفات شهری دچار آسیب شدند.
مرادیان تصریح کرد: ۴۲۴ نفر از مصدومان ترافیکی امسال بر اثر شدت حادثه پیش از رسیدن نیرو‌های اورژانس جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۹ که ۳۴۰ نفر بودند افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.
رئیس اورژانس فارس درباره تعداد تماس‌ها با اورژانس و مزاحمت‌های تلفنی اظهار کرد: در این بازه زمانی یاد شده ۸۸۳ هزار و ۱۵ مورد تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان فارس برقرار شده است که ۸۴ هزار و ۹۷۱ مورد آن تماس‌های تلفنی مزاحم بود.
مرادیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتقال هوایی بیماران بهترین و کوتاه‌ترین راه نجات برای مواردی است که فاصله بین محل حادثه تا مراکز درمانی زیاد است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 138 پرواز امدادی توسط اورژانس هوایی فارس انجام شده است که در این پروازها 139 مصدوم و بیمار، دو عضو پیوندی و دو انتقال فرآورده های خونی در سطح استان انجام شده است که رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال ۹۹ را نشان می‌دهد.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 12 مادر پرخطر توسط بالگردهای اورژانس فارس منتقل شده اند.
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی فارس با ذکر اینکه در مدت زمات یاد شده ۱۵۲ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶ مورد به دلیل گازگرفتگی در استان جان باختند، ۶۸ نفر به‌صورت سرپایی در محل درمان و ۷۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.
وی از افزایش ۲۰ درصدی تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان خبر داد و هشدار داد که با توجه به استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی در فصل پاییز و زمستان لزوم رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل استاندارد در راستای جلوگیری از مسمویت با گاز مونوکسید کربن بسیار ضروری است.
مرادیان همچنین با اشاره به اینکه در فصل زمستان تمامی نیرو‌های اورژانس در پایگاه‌ها و مراکز اورژانس به صورت آماده باش هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۰ پایگاه زمینی، پنج پایگاه هوایی، دو پایگاه موتوری و دو پایگاه اتوبوس آمبولانس در استان فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار