بعد از مسمومیت چه غذاهایی بخوریم؟

تهران (پانا) - مصرف برخی از مواد غذایی آلوده منجر به مسمومیت غذایی می‌شود که با اسهال و استفراغ شدید و دل درد همراه است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بعد از مسمومیت چه غذاهایی بخوریم؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افراد پس از ابتلا به بیماری‌هایی همچون آنفلوانزای معده و یا مسمومیت غذایی به سختی می‌توانند به این موضوع که غذا بخورند فکر کنند. افراد پس از این بیماری‌ها شاهد اسهال و استفراغ شدید هستند که باعث کم آبی شدید بدن می‌شود.

متخصصان به این افراد توصیه می‌کنند در نخستین گام پس از بهبودی اقدام به افزایش مصرف مایعات برای جبران کم آبی بدن کنند. پزشکان تاکید دارند این بیماران باید از موز، برنج، سیب و نان تست استفاده کنند. دلیل این موضوع هم این است که مواد غذایی ذکر شده با سهولت بیشتری در دستگاه گوارش هضم و جذب می‌شوند.

با این وجود، مواد غذایی دیگری هم وجود دارد که افراد پس از مسمومیت غذایی و آنفلوانزای گوارشی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. مهمترین این مواد غذایی شامل موارد ذیل می‌شود:

۱- آب نارگیل: از آنجا که به این آب شکر افزوده نشده است و نیز به دلیل خواص آن، نوشیدنش می‌تواند به تامین انرژی و آب بدن کمک کند. با این حال، نباید فراموش کرد که هیچ نوشیدنی به سالمی آب نیست.

۲- ماست: مصرف ماست به میزان تحمل معده افراد بستگی دارد. اگر از جمله افرادی هستید که با لبنیات مشکلی ندارند، می‌توانید از ماست پس از مسمومیت غذایی استفاده کنید. همانطور که می‌دانید ماست حاوی پروبیوتیک‌ها و باکتری‌هایی سودمندی است که برای دستگاه گوارش مفید هستند. درصد بالای آب موجود در ماست نیز می‌تواند به جبران کم آبی بدن کمک کند.

۳- سوپ: انواع مختلف سوپ به ویژه سوپ‌های حاوی گوشت و سبزیجات علاوه بر تامین آب، می‌تواند انرژی کافی را به بدن برساند. می‌توانید با افزودن موادی همچون سبزیجات تازه، زنجبیل، نعنا، ریشه شیرین بیان و رازیانه باعث غنی‌تر شدن سوپ شوید. این مواد خواص ضدالتهابی دارند که برای این بیماران مفید است.

۴- چای: چای‌های فاقد کافئین به همراه مواد طبیعی همچون نعنای تازه، زنجبیل، و بابونه می‌تواند باعث آرامش معده، کاهش التهاب، کاهش حالت تهوع، و تامین آب بدن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار