ارزیابی یک نماینده درباره طرح‌ برجام‌های مختلف از سوی دولت بایدن

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر قصد کشورش برای گفت‌وگو در موضوعات دیگر با ایران را، پاسخی در برابر فشار جمهوری‌خواهان ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی یک نماینده درباره طرح‌ برجام‌های مختلف از سوی دولت بایدن

به گزارش خانه ملت، جلیل رحیمی جهان‌آبادی درباره اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه کشورش پس از بازگشت به برجام دنبال مذاکره بر سر سایر موضوعات با ایران است، گفت: بایدن از سوی جمهوری‌خواهان تحت فشار قرار دارد زیرا سیاستمداران آمریکایی احساس می‌کنند دولت فعلی این کشور در مقابل ایران شکست خورده است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می‌شود که مقامات دولت بایدن برای پاسخ به فشار جمهوری‌خواهان، عنوان می‌کنند که درصدد طرح درازمدت در حوزه موشکی، منطقه‌ای و غیره هستند و می‌خواهند با ایران مذاکرات گسترده داشته باشند.

وی ادامه داد: بدون‌شک دولت کنونی ایالات متحده به خوبی دریافته وقتی پرونده هسته‌ای نتوانسته براساس مذاکره طی سالیان گذشته به نتیجه مطلوب برسد، در حوزه‌های دیگر نیز این مهم امکان‌پذیر نخواهد بود؛ همچنین باید یادآور شد ایران هیچگاه در حوزه مسائلی مانند موشکی و غیره مذاکره نخواهد کرد و از حق مشروعش بهره خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: آمریکایی‌ها در سراسر جهان پایگاه دارند و از پیشرفته‌ترین سلاح‌های نسل جدید سلاح اتمی بهره می‌برند از این رو دارای مشروعیت لازم برای گفت‌وگو با کشورها در حوزه موشکی و غیره ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه افکار عمومی دنیا دیگر به آمریکایی‌ها اعتماد نمی‌کند لذا طرح موضوع مذکور صرفا ارائه توجیه برای دور شدن از فشار افکار عمومی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار