وضعیت قابل قبول هوای پایتخت

تهران (پانا) - هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۸ آبان ماه) در محدوده قابل قبول قرار داشته است اما با افزایش ترافیک صبحگاهی و کاهش تندی باد، برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

کد مطلب: ۱۲۲۶۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت قابل قبول هوای پایتخت

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۸ آبان ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار گرفته که ناشی از شرایط ناپایدار جوی و پراکندگی آلاینده‌ها است، اگرچه با افزایش ترافیک صبحگاهی و کاهش تندی باد در برخی مناطق پرتردد احتمال افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز تجمع آلاینده‌ها را به‌دنبال خواهد داشت همچنین عدم وزش باد مؤثر همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه (۸ آبان ماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق و به‌ تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد خواهد شد.

این شرایط جوی تا صبح روز یکشنبه (۹ آبان ماه) ادامه دارد. رشد ناپایداری جوی در طول روز و افزایش تندی باد پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد.

با تداوم این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه (۹ آبان ماه)، برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود، هرچند با افزایش ترافیک شامگاهی احتمال افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد وجود خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۶ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار