فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان:

کشف بیش از 800 دستگاه ماینر در سمنان

سمنان (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان از کشف بیش از 800 دستگاه ماینر توسط نیروی انتظامی استان سمنان خبرداد و گفت این دستگاه ها با همکاری نهادهای امنیتی و انتظامی استان که بیش از 12 میلیارد تومان ارزش ریالی داشته است، کشف و تحویل مقامات قضایی داده شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۰۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کشف بیش از 800 دستگاه ماینر در سمنان

سردار عبدالله حسنی، در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته ناجا در سالن فجر ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان، با بیان اینکه از هفدهم تا بیست و سوم مهرماه جاری، هفته ناجا نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» تعیین شده است، درباره اهمیت نقش نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، حافظ امنیت مردم در تمام سطوح است و به همین دلیل حضور نیروی انتظامی در تمام سطوح مشهود است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ضروری‌ترین نیاز جامعه امنیت بوده و از طرفی وظایف ذاتی نیروی انتظامی بسیار متنوع است، افزود: از آنجائی که در تمامی امور مردمی و اجتماعی نیروی انتظامی حضور دارد و وظیفه برقراری نظم و امنیت کشور بر عهده اوست؛ بنابراین بهترین هدیه نیروی انتظامی به مردم، امنیت و انضباط بخشی به جامعه است.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان در ادامه از اجرای ۵۵ برنامه شاخص به مناسبت هفته ناجا خبرداد و اظهار کرد: ۵۵ برنامه مدون همراه با ریزبرنامه‌های مختلف در هفته نیروی انتظامی در استان اجرایی می شود که سرآغاز آن صبحگاه مشترک روز شنبه آینده خواهد بود.

کشف حدود ۹ تن موادمخدر در سمنان

سردار حسنی از کشف حدود ۹ تن انواع موادمخدر در نیمه نخست ۱۴۰۰ در استان سمنان در نیمه نخست امسال و افزایش هفت درصدی نسبت به سال گذشته، افزود: اعتیاد به مصرف موادمخدر، مادر بسیاری از جرایم بوده و علت رخداد درصد بالایی از آسیب های اجتماعی مانند طلاق، سرقت و قتل به دلیل اعتیاد به مواد مخدر است.

وی با اشاره به اجرای طرح های محله‌ای برای احساس امنیت مردم، گفت: امسال یکهزار طرح در شهرهای استان برای مقابله با توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر اجرا و بیش از ٢٠ باند مواد مخدر منهدم شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان با اشاره به اجرای بیش از 1 هزار برنامه محله محور جهت مقابله با مواد مخدر در استان سمنان، تصریح کرد: بیش از 20 باند مواد مخدر با اقدامات اطلاعاتی در استان سمنان به صورت کامل منهدم و تحویل مقامات قضایی داده شده است.

سردار حسنی با بیان اینکه افزایش وقوع جرم در استان بیش از 21 درصد بوده است، تشریح کرد: 86 درصد از این جرائم توسط نیروی انتظامی کشف و بیش از 90 درصد این جرائم توسط دادگاه به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل وقوع جرم شرایط بد اقتصادی است، گفت: شرایط بد اقتصادی در جامعه امروزی خود باعث افزایش جرائم می شود اما با همه این مشکلات پلیس در امر پیشگیری از وقوع جرم توانسته موفق باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان با بیان اینکه یکی از دلایل وقوع جرم شرایط بد اقتصادی است، تشریح کرد: شرایط بد اقتصادی در جامعه امروزی خود باعث افزایش جرائم می شود، اما با همه این مشکلات پلیس در امر پیشگیری از وقوع جرم توانسته است بیش از 58 درصد از جرائم را کنترل کند.

سردار حسنی در ادامه با اشاره به اینکه جولان اراذل و اوباش از مباحث مخل امنیت و خط قرمز نیروی انتظامی استان سمنان است، یادآور شد: با قمه‌کشی و باج‌خواهی در استان سمنان به شدت برخورد می شود و پلیس در کمتر از ٢۴ ساعت با این دست جرایم برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: فرماندهان انتظامی شهرستان ها در این زمینه توجیه هستند و جرایم و فعالیت اراذل در استان صفر است و اگر این افراد آزاد باشند، اجازه تخلف اجتماعی ندارند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم از پلیس نظارت بر حجاب در جامعه است، گفت: داخل خودرو فضای خصوصی محسوب نمی شود و طرح ناظر یک در همین موضوع تعریف شد که ماموران و ناظران مجریان آن هستند و در صورت تخلف پیامک با شماره پلاک خودرو برای مالکان ارسال می‌شود.

سردار حسنی با اشاره به وسعت سرزمینی و جمعیت کم استان سمنان، گفت: تعداد زیادی از سربازانِ در خدمت نیروی انتظامی سمنان بومی استان های دیگر بودند و غیربومی بودن آنان از مشکلات نیروی انتظامی بود که در این زمینه مرکز آموزش فنی ایجاد شد و در ظرفیت تعریف شده از یکم مهر سربازان بومی جذب شدند و با دریافت آموزش ها به خدمت می پردازند.

وی در خصوص تماس بیش از 261 هزا نفر با مرکز فوریت های 110 استان سمنان، عنوان کرد: بیش از 48 درصد از تماس ها عملیاتی شده است و بقیه تماس ها با راهنمایی های لازم رفع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار