برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس در منطقه 19

تهران(پانا) - هادی حنیف نیا؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ هفته دفاع مقدس را آکنده از ارزش‌هایی دانست که باید در تفکر، منش و رفتار نسل حاضر و آینده تبلور پیدا کند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس در منطقه 19

به گزارش کارشناسی روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با حضور رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، هادی حنیف نیا؛ مدیر منطقه ۱۹، سرهنگ یوسف پور؛ فرمانده سپاه ناحیه ابوذر و همچنین دانش آموزان و فرهنگیان بسیجی این منطقه در قطعه ۲۸ شهدای گمنام بهشت زهرا برگزار شد.

حنیف نیا در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: این ایام در ایران اسلامی فصل رویش و تکامل است. فصل رویش انسانها با تقارن دو رخداد مهم و باشکوه ایستادگی ومقاومت،تفکر و تربیت. نخست فصل مقاومت دانش آموختگان و تربیت یافتگان و پایمردی و ایستادگی ملتی بزرگ بر اندیشه و باور خویش است که در نظام تربیتی اسلام به بالندگی و کمال رسیده و عالی ترین و زیباترین محصول نظام تربیتی اسلام را در قالب مقاومت و شهادت نمایان ساخته است و در رخدادی دیگر فصل رویش و تکامل عالی ترین و شریف ترین عنصر نظام آفرینش یعنی انسان است و از میان آنها نیز، معصوم ترین و مستعدترین آنها یعنی کودکان و نوجوانان هستند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس آکنده از ارزش هایی است که باید در تفکر، منش و رفتار نسل حاضر و آینده تبلور پیدا کند.اینکه که چگونه می توان میراث معنوی نسل ها را به نسل جدید منتقل کرد و چگونه می توان موقعیتی بوجود آورد که در آن ارزش ها، بازشناسی، بازآفرینی و تعمیم یابد باید گفت که هر روشی که بتواند خاطرات مشترک هویتی ایجاد کند به مثابه نخ تسبیحی نسل ها را به هم پیوند خواهد زد. حنیف نیا با تبیین مفهوم تربیت و انسان کامل گفت: «تربیت» مفهومی بی‌پایان و بی‌کرانه‌است و تمامی شئون و ابعاد حیات انسانی را در بر ‌می‌گیرد و در حصار زمان و قلمرو مکان محدود و محصور نمی شود. فراتر از محیط، وسیع‌تر از عالم و ژرف‌تر از ‏رفتار بیرونی و نهان و سرشت آدمی است و مقید ساختن آن به مدرسه و کلاس درس جایز نیست.

وی گفت: از این منظر واکاوی مفهوم کمال و انسان کامل برای ما و دانش آموزانمان به ویژه برای شناخت ظرفیت های عظیم وجودی خودمان امروز بسیار با اهمیت است. انسان کامل از منظر کلی، فردی است که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ذاتی که خداوند متعال در وجود او نهاده، در مسیری که هدف خلقت اوست و او را به کمال مطلوب می‌رساند، حرکت کند. به این معنا می توان شهدا را مظهر انسان های کامل دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در پایان صحبت های خود گفت: از این منظر می توان شهداء را باهوش ترین افراد زمان دانست همانطور که آیه۱۱۱ سوره توبه که می فرماید: " إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ. نتیجه می گیریم که شهداء در مقابل دادن جانشان در راه خدا و برای رضای خدا، به چنان مقامی دست یافته اند که همگان بر آن غبطه می خورند و این همان جایگاهیست که شهدا در آرامش ابدی به لقاالله می رسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار