رفع موانع و مشکلات احتمالی تفویض اختیار صدور احکام آموزش‌وپرورش استثنایی شهر تهران

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در دیدار با مدیرکل شهر تهران خواستار رفع موانع و مشکلات احتمالی تفویض اختیار صدور احکام آموزش‌وپرورش استثنایی شهر تهران شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
رفع موانع و مشکلات احتمالی تفویض اختیار صدور احکام آموزش‌وپرورش استثنایی شهر تهران

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که در محل اداره کل آموزش‌وپرورش استان تهران و با حضور معاونین پشتیبانی آموزش‌وپرورش استثنایی و آموزش‌وپرورش شهر تهران و رئیس اداره استثنایی شهر تهران برگزار شد با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: تصویب ضابطه درجه‌بندی مدارس و تصویب تخصیص سالانه ۱۰ درصد از استخدامی‌های آموزش‌وپرورش به آموزش‌وپرورش استثنایی موجب جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش استثنایی می‌شود.

وی افزود: مشکل کمبود نیرو برای سال تحصیلی پیشرو در آموزش‌وپرورش استثنایی شهر تهران از طریق استمرار خدمت بازنشستگان، اضافه‌کار شاغلین و نیروهای خرید خدمات مرتفع شده است.

معاون وزیر با اشاره به‌سختی کار در آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: استثنا شدن همکاران سازمان استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و امید است به‌زودی به مجلس ارائه شود.

معاون وزیر با بیان اینکه تجمیع ساختارهای استانی آموزش‌وپرورش در سالیان گذشته موجب کاهش استحکام آموزش‌وپرورش استثنایی شد گفت: با مصوبه شورای سازمان تفویض اختیار صدور احکام و استقرار ذیحسابی اجرایی شده است و برای حل مشکل نبود ساختار آموزش‌وپرورش استثنایی در مناطق نیز تشکیل شورای هماهنگی و پشتیبانی آموزش‌وپرورش استثنایی در استان‌ها و مناطق به تصویب شورای سازمان رسیده است.

وی افزود: تفویض اختیار به‌صورت پایلوت در شهر تهران و استان قزوین اجرایی شده است و مشکلات احتمالی این تفویض به‌صورت روزانه رصد و پیگیری می‌شود.

حسینی با اشاره به هدف‌گذاری سنجش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری گفت: در شهر تهران تاکنون ۱۱۱ هزار نوآموز معادل با ۱۰۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوبت‌گیری کرده‌اند و از این تعداد ۱۰۷ هزار نفر سنجش شده‌اند.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه از اعتبار هوشمندسازی مدارس ۳۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت به شهر تهران اختصاص می باید گفت: به‌زودی از طریق مشارکت خیرین نیز ۲ هزار و ۵۰۰ تبلت به دانش‌آموزان کم‌برخوردار شهر تهران اهدا خواهد شد.

وی در پایان گفت: تأمین تجهیزات توان‌بخشی، آموزشی و ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در قالب نهضت توان‌افزایی پیگیری می‌شود که ۳ میلیارد تومان اعتبار این بخش به‌زودی به شهر تهران ابلاغ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار