ارتباط بخش‌های علمی، فناوری و پژوهشی با دست‌اندرکاران تولید و صنعت تقویت شود

رشت (پانا) - استاندار گیلان تقویت ارتباط بخش‌های علمی، فناوری و پژوهشی با دست‌اندرکاران امر تولید و صنعت و همچنین تسریع در بررسی درخواست متقاضیان با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تأکید قرار داد و گفت کرونا از سوی رئیس جمهوری به عنوان اولویت کشور تعیین شده و بر این مبنا لازم است به موضوعات پژوهشی مرتبط با پساکرونا و پیامدهای اجتماعی این بیماری پرداخته شود.

کد مطلب: ۱۲۱۶۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط بخش‌های علمی، فناوری و پژوهشی با دست‌اندرکاران تولید و صنعت تقویت شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع، در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری گیلان با اشاره به اینکه در اهمیت پژوهش برای توسعه هر جامعه و کشوری تردیدی نیست، اظهار کرد: کشورهای توسعه‌یافته برای اعتلا و شکوفایی کشورشان از پژوهش به شایستگی بهره می‌برند.

وی هفته پژوهش را فرصت مغتنمی در جهت ترویج فرهنگ پژوهش و تبیین جایگاه آن برای همه اقشار جامعه دانست و گفت: باتوجه به ارتباط مستقیم شعار سال با توسعه اقتصادی، شعار هفته پژوهش سال ۱۴۰۰ نیز مطابق با همین عنوان نامگذاری شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش ارزنده پژوهش در حمایت از تولید، شناسایی مشکلات و موانع و تلاش برای رفع آنها اشاره و خاطرنشان کرد: بزرگان نظام و دلسوزان امر توسعه بر لزوم تقویت ارتباط بخش‌های علمی، فناوری و پژوهشی با دست‌اندرکاران تولید و صنعت تأکید دارند که براین مبنا گام‌های مؤثری برداشته شده است.

استاندار گیلان بر ضرورت تقویت و همگرایی میان دستگاه‌های اجرایی، پژوهشگران و مراکز علمی، پژوهشی و پژوهشکده ها نیز تأکید و تصریح کرد: تولید محتواهای پژوهشی و کارهای ارزنده، منجر به تحقق اهداف شعار سال و حمایت از تولید و شناسایی موانع می‌شود.

وی با تأکید بر تخصیص اعتبارات پژوهشی به صورت کامل و حداکثری علیرغم محدودیت‌های منابع باتوجه به اهمیت موضوع افزود: عناوین پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری، مؤسسات پژوهشی و نیز فعالان این عرصه به فراخوان گذاشته شود.

دکتر زارع پرداختن به موضوعات پژوهشی مرتبط با پساکرونا باتوجه به تعیین کرونا به عنوان اولویت کشور از سوی رئیس‌جمهوری و ضرورت بررسی پیامدهای اجتماعی این بیماری را مورد تأکید قرار داد و گفت: اقدامات مؤثری برای حفاظت از جان و سلامت مردم توسط دولت، وزارت بهداشت و مجموعه ستاد ملی و استانی در این ۱۸ ماه انجام گرفته که برای ایام پس از فراگیری این بیماری باید پژوهش‌های اثرگذاری انجام گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد ارتباط میان پژوهش، تولید، صنعت و اشتغال همواره باید مورد توجه مدیران باشد، افزود: در راستای ترویج فرهنگ پژوهش و پویایی در سراسر استان، باتوجه به وجود مراکز علمی و پژوهشی مستعد و نیز بسترهای موجود در ادارات آموزش و پرورش و دانش‌آموزان با استعداد، این نگاه علاوه بر مرکز به تمامی شهرستان‌ها تسری یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان به مرکز نوآوری، فناوری و کسب و کار تازه تأسیس در شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال و حمایت‌های دولت اشاره‌ و خاطرنشان کرد: درخواست متقاضیان با اولویت بخش های فناوری، پژوهشگری و شرکت‌های دانش بنیان تسریع شود.

در این جلسه علاوه بر بررسی برنامه‌های هفته پژوهش سال ۱۴۰۰، گزارش شناسایی عناوین مسائل دستگاه‌های اجرایی و فراخوان پژوهش سال‌جاری توسط سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و نیز گزارش تسهیل در استقرار هدفمند فناوران و نوآوران در مرکز نوآوری تازه تأسیس شرکت شهرک‌های صنعتی توسط مدیرعامل این مجموعه ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار