برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرسان بسته تحولی مدرسه خوانا در استان فارس

شیراز (پانا) - دوره آموزشی مجازی تربیت مدرسان میانی بسته تحولی مدرسه خوانا با حضور مدرسان کشوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرسان بسته تحولی مدرسه خوانا در استان فارس

محمد فیاض پور، معاون آموزش ابتدایی استان فارس، از برگزاری دوره آموزشی مجازی تربیت مدرسان میانی بسته تحولی مدرسه خوانا با حضور مدرسان کشوری این استان خبر داد.
فیاض پور با بیان این که بسته تحولی مدرسه خوانا در سال تحصیلی 1401-1400 در بیست و پنج درصد مدارس ابتدایی استان از ابتدای مهرماه اجرایی می‌شود، به اقدامات انجام شده در استان فارس در راستای اجرای مطلوب و شایسته بسته تحولی مدرسه خوانا از قبیل انتخاب رابطان این طرح در ادارات مجری، ارسال شیوه نامه طرح مدرسه خوانا به ادارات و مدارس مجری، تشکیل دبیرخانه های منطقه ای و مدرسه ای، تشکیل گروه مجازی برای رابطان استانی و مدرسان میانی استان جهت انجام اطلاع رسانی ها، هماهنگی ها و هم اندیشی های لازم و ارسال سرفصل ها و محتواهای آموزشی دوره آموزشی معلمان برای ادارات مجری اشاره کرد.
معاون آموزش ابتدایی فارس با بیان این که دوره آموزشی تربیت مدرسان میانی به صورت مجازی و مطابق با استانداردهای ابلاغی از سوی معاونت آموزش ابتدایی وزارت برگزار شد، نقش مدرسان میانی در نهادینه سازی بسته تحولی مدرسه خوانا را راهبردی و بسیار مهم قلمداد کرد.
فیاض پور در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، که معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، مدرسه محوری و اجرای سند تحول بنیادین در اصلی ترین محل نمایش آن یعنی مدارس را یکی از اهداف مهم اجرای بسته تحولی مدرسه خوانا دانست.
معاون آموزش ابتدایی فارس تعداد مدارس مجری طرح خوانا در استان فارس را 1040 مدرسه و گستره ی آن را تمامی ادارات آموزش و پرورش نواحی، شهرستان ها و مناطق استان عنوان کرد.

وی بسته تحولی مدرسه خوانا را حلقه مفقوده آموزش و پرورش دانست که اجرای این طرح می تواند مهارت های چهارگانه زبانی (گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن) و آداب زندگی (جرأت ورزی، ادب و مسئولیت پذیری) را در متربیان ارتقا دهد.
دوره آموزشی تربیت مدرسان میانی بسته تحولی مدرسه خوانا در استان فارس با شرکت مدرسان معرفی شده از سوی ادارات و با آموزش مدرسان کشوری استان، دکتر محمدصادق بشارت نیا، مریم السادات منظمیان و دکتر مؤمنه راستگو مطابق با سرفصل های آموزشی به صورت مجازی، در دوازده جلسه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار