توسعه و تسهیل گردشگری مذهبی در فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خواستار فراهم کردن زمینه‌های همکاری متقابل با واحد بین‌الملل حوزه‌های علمیه فارس و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، مذهبی و زیارتی، در راستای تسهیل ورود گردشگران مذهبی به فارس شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
توسعه و تسهیل گردشگری مذهبی در فارس

هادی شه‌دوست شیرازی در نشست تعامل و هم‌اندیشی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان که در راستای توسعه گردشگری مذهبی برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت طلاب مسلط به زبان‌های خارجی با گذراندن دوره‌های آموزش راهنمایان گردشگری در آموزشگاه‌های تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس می‌تواند زمینه‌ساز معرفی و ترویج فرهنگ اسلامی- ایرانی در کنار بازدید از ابنیه تاریخی فرهنگی باشد.

او گفت: شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی می‌تواند با کمک حوزه‌های علمیه فارس که اغلب از قدمت و پیشینه درخشان و اثربخشی برخوردار هستند زمینه ساز ارتقاء گردشگری دینی و مذهبی در شیراز و استان باشد.

او گفت: وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و امامزادگان واجب تکریم در سراسر استان فارس در کنار جاذبه‌های متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و سلامت، فارس را به‌عنوان مقصد گردشگری در تمامی ابعاد خصوصا گردشگری زیارت معرفی کرده است.

شه‌دوست شیرازی ابراز کرد: فارس دارای مراکز تحصیلی علوم دینی با قدمت تاریخی بسیاری است از جمله مدرسه خان، مدرسه آقاباباخان و مدرسه منصوریه و ... که آماده همکاری در معرفی، چاپ و انتشار کتب و مقالات علمی فاخر مرتبط به آنها هستیم.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس نیز با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل استان فارس، نقش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را بسیار مهم و اساسی دانست، اظهار کرد: باید با استفاده از منابع و مخازن علم، هنر و ادب در ارتقاء گردشگری مذهبی گام برداریم و ارتباط معنایی بین این‌ها را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام استوار میمندی، وجود حوزه‌های علمیه طراز اول در استان فارس را نعمتی برشمرد و ادامه داد: باید با بهره‌گیری از علوم دینی در گردشگری، ضمن معرفی آثار و اماکن، روح معنویت را در گردشگران تقویت کنیم.

او گفت: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید حافظ میراث ماندگار و هویت فرهنگ اسلامی- ایرانی باشد.

استوار میمندی بیان کرد: استان فارس و شیراز در همه ابعاد گردشگری دارای ظرفیت هستند و گردشگری مذهبی شیراز به سبب وجود نورانی شاه‌چراغ (ع) و امامزادگان واجب تکریم و مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در استان فارس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

او با اعلام آمادگی همکاری حوزه‌های علمیه استان فارس با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، افزود: با توسعه ارتباطات و هم افزایی در احیا فرهنگ غنی اسلامی در دوره جدید از تعاملات فی‌مابین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و مؤثری در گردشگری مذهبی، زیارتی و دینی خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار