کاظمی: روز سوادآموزی فرصتی برای مقابله با پیامدهای عدم برخورداری از سواد را فراهم کرده است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی سوادآموزی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: روز سوادآموزی فرصتی برای مقابله با پیامدهای عدم برخورداری از سواد را فراهم کرده است

متن پیام علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی سوادآموزی به شرح زیر است:

به نام خدا

در تقویم آموزشی- فرهنگی جامعه­ جهانی، 17 شهریور مصادف با 8 سپتامبر ، روز جهانی سوادآموزی نامگذاری شده است. این روز فرصت مغتنمی برای جلب توجه از طریق گفتمان سازی ، هم افزایی به منظور مقابله با اثرات و پیامدهای عدم برخورداری از مهارت سواد در آسیب پذیری و آسیب رسانی افراد را فراهم آورده است.

برآیند این مهم را باید در آگاه سازی، توانمندسازی ، کمک به اصلاح رفتار و بهبود ایفای نقش و مسئولیت های افراد محروم از نعمت مهارت سواد، به عنوان یک موضوع اجتماعی مشاهده و جستجو کرد. بدون تردید هر نوع اقدام و تلاش در این زمینه ضمن اینکه صدقه جاریه، ادای یک مسئولیت مهم اجتماعی است که بدون اجماع سازی و تشریک مساعی همه بخش ها و نهادهای جامعه در دسترس نخواهد بود.

امسال این روز از سوی سازمان علمی- تربیتی ملل متحد با عنوان « سوادآموزی برای بهبود شرایط با محوریت انسان و کاهش فاصله دیجیتالی» نامگذاری شده است. این نامگذاری پاسخی درخور توجه و هوشمندانه به شرایط و اقتضائات زیست بوم ناشی از همه گیری ویروس کروناست که در آن تعاملات حضوری، محدود و ارتباطات نیمه حضوری و غیرحضوری مبتنی بر فناوری دیجیتال و شبکه های مجازی، گسترش یافته و به یک ضرورت تبدیل شده است.

توفیق و افتخارات کشور در سوادآموزی در تراز افق ترسیمی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و در راستای مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با طراحی و اجرای طرح و برنامه هایی از جمله ؛ آموزش مقدمات رایانه ویژه سوادآموزان دوره انتقال، سازماندهی و تقویت پویش های آموزش مجازی توسط آموزش دهنده ها ، تهیه و تولید 150 قسمت فیلم آموزش ویژه دوره سوادآموزی و 4500 دقیقه ویژه دوره انتقال ، طراحی نرم افزار و توجه به ارایه خدمات سوادآموزی از طریق تبلت، بستر سازی برای ارایه خدمات آموزشی از سامانه تحت وب سوادآموزی، شبکه شاد و شادنمای آموزش وپرورش و مراکز یادگیری محلی و... چنان برجسته و متعالی است که سازمان نهضت سوادآموزی را به عنوان یک سازمان پیشرو در مواجهه اقتضایی و نقش آفرینی اثر بخش در زیست بوم جدید معرفی کرده است.

با اغتنام فرصت، ضمن گرامیداشت روز جهانی سوادآموزی، از اهتمام همکاران سازمان نهضت سوادآموزی ، معاونان سوادآموزی ادارت کل و کارشناسان و آموزش دهندگان و تلاش مسئولانه آنان برای بهبود و ارتقای شاخص باسوادی کشور تشکر و قدردانی می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار