در جلسه تشریح سیاست های معاونت سوادآموزی استان آذربایجان‌شرقی عنوان شد:

یکی از معیار های اصلی توانمندی هر جامعه ای ، گسترش سواد و آگاهی افراد می باشد

تبریز(پانا)- صبح امروز جلسه تشریح سیاست‌های معاونت سوادآموزی به شکل وبینار و با حضور مسئولین سوادآموزی استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
یکی از معیار های اصلی توانمندی هر جامعه ای ، گسترش سواد و آگاهی افراد می باشد

به گزارش سازمان ترویج سوادآموزی استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی در این جلسه گفت: یکی از معیارهای اصلی توانمندی هر جامعه ای، گسترش سواد و آگاهی افراد است، از این رو فعالیت های سوادآموزی اهمیت ویژه ای دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افزود: با توجه به اینکه تعریف سواد با تغییرات اساسی رو به رو شده است ، اکنون باید علاوه بر سواد خواندن و نوشتن ، سوادهای عاطفی، ارتباطی، رسانه ای، رایانه ای و ... نیز باید تقویت شود که در این راستا گسترش مراکز یادگیری محلی می تواند بسیار موثر باشد.

صادقی خاطرنشان کرد: گسترش مراکز محلی یکی از رویکردهای اصلی معاونت سوادآموزی استان آذربایجان شرقی است و نواحی و مناطقی که شرایط لازم را محیا کنند سریعا اقدامات لازم برای تاسیس مراکز انجام خواهد شد.

صادقی در خصوص نظارت بر برگزاری کلاس های سوادآموزی و امتحانات اظهار کرد: نظارت صحیح و اصولی می تواند کیفیت آموزش را بالا ببرد از این رو انتظار می رود نظارت بر فعالیت های سوادآموزی بیش از پیش با دقت و جدیت دنبال شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: شناسایی اسمی بی سوادان از دغدغه های اصلی سوادآموزی استان است و برای این مهم اقدامات مهمی صورت گرفته است که می‌توان به فعالیت های ترویجی و بهرمندی از پتانسیل دیگر ارگان ها و نهادها اشاره کرد.

صادقی در ادامه افزود: برای پالایش لیست اسمی بی سوادان که در اختیار معاونت سوادآموزی قرار گرفته است، با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل ثبت احوال این مورد نیز در حال انجام است که در زمینه رشد درصد باسوادی بسیار موثر خواهد بود.

معاون سوادآموزی استان خاطرنشان کرد: تسریع در پرداخت حق و حقوق آموزش دهندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و معاونت سوادآموزی استان نیز این مورد را از اولویت های خود قرار داده و انتظار می رود موانع موجود در نواحی و مناطق نیز سریعا رفع شود.

صادقی در پایان در ارتباط با بازگشایی کلاس های سوادآموزی به شکل حضوری گفت: با وجود اینکه واکسیناسیون تمامی آموزش دهندگان استان انجام گرفته و سوادآموزی استان آمادگی لازم را برای رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی دارد، اما بازگشایی کلاس ها به شکل حضوری و روال سابق منوط به ارائه مجوز از سوی ستاد مبارزه با ویروس کرونا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار