فرماندار تبریز:

با تمام توان در صدد ریشه‌کنی بی‌سوادی هستیم

تبریز(پانا)- فرماندار تبریز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان‌شرقی گفت با تمام ظرفیت و توان در خدمت سوادآموزی استان خواهند بود تا بتوانند درصد باسوادی را افزایش داده و بی‌سوادی را ریشه کن کنند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
با تمام توان در صدد ریشه‌کنی بی‌سوادی هستیم

بهروز مهدوی تاکید کرد: 30 هزار نفر بی سواد تقریباً عددی بالاست، بنابراین باید با برنامه های مختلف برای ریشه کن کردن بی سوادی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اگر در مردم نیاز ایجاد شود حتماً خودشان برای ثبت نام در کلاسهای سواد آموزی اقدام خواهند کرد پس باید این نیاز را ایجاد کنیم، افزود: آموزش سواد باید در سنین پایین اتفاق بیفتد، چرا که بعد از ۴۹ سالگی آموزش پذیری بسیار سخت است.

مهدوی اضافه کرد: به گفته دفاتر تسهیلگری در مناطق مختلف ظرفیت بسیار بزرگی برای شناسایی و جذب بی‌سوادان وجود دارد. با تمام ظرفیت و توان در خدمت سوادآموزی استان خواهیم بود تا بتوانیم درصد باسوادی را افزایش داده و بی‌سوادی را ریشه کن کنیم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به میانگین پوشش سوادآموزی گفت: میانگین کشوری ۹۶ و شش دهم درصد و میانگین پوشش سواد آموزی استان ما دو دهم از میانگین کشوری پایین تر است.

اسفندیار صادقی ادامه داد: در سطح استان ۱۴۰ هزار نفر بی‌سواد داریم که از سال ۹۵ تا به امروز ۴۰ هزار نفر گواهی پایان دوره گرفته اند که 30 هزار نفر از 100 هزار بی سواد، ساکن تبریز و حاشیه آن هستند.

وی افزود: باید دلایل ترویج بی سوادی را پیدا کنیم. تولید بی‌سوادی اجازه ریشه کن شدن بی‌سوادی را نمی دهد و مسائل اقتصادی، فرهنگی و کودکان کار باعث می شوند تا درصد پایینی از دانش‌آموزان از آموزش رسمی دور بمانند.

او با توجه به آمارهای موجود گفت: تبریز دومین شهرستان در درصد 98 باسوادی است و رتبه اول مربوط به اسکو با ۹۸.۷ درصد است.

وی در آخر خاطرنشان کرد و گفت: باید با تشویق باسوادی و ایجاد محدودیت برای بی‌سوادان بتوانیم درصد باسوادی را افزایش دهیم و در همین موضوع از همه دستگاه ها و دهیاری ها و بخشداری ها و روحانیون درخواست داریم در امر شناسایی و جذب بی سوادان به ما یاری برسانند تا بی‌سوادی ریشه کن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار