حسینی تاکید کرد

مثلث طلایی قرآن، عترت و نماز بهترین مسیر تحقق و رشد ساحت اعتقادی و دینی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در مراسم افتتاح مجازی شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت معلمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت قرآن، عترت و نماز مثلث طلایی نظام تعلیم تربیت است و مسابقات قرآن و عترت و نماز بهترین مسیر تحقق و رشد ساحت اعتقادی و دینی سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۲۱۰۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مثلث طلایی قرآن، عترت و نماز بهترین مسیر تحقق و رشد ساحت اعتقادی و دینی دانش‌آموزان

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این مراسم با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار کرد: مسابقات قرآن و عترت و نماز رودخانه‌ای درخشان است که از مدرسه آغاز می‌شود و در سطح منطقه، استان و کشور ساری و جاری شده و موجب سرسبزی و طراوت مدرسه و جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی همه دست‌اندرکاران نظام تعلیم‌وتربیت، حرکت در مسیر سند تحول بنیادین است گفت: سند تحول بنیادین رسیدن به درجاتی از حیات طیبه را نشان‌گذاری کرده است و تعلیم‌وتربیت و رشد دانش‌آموزان در ابعاد مختلف از اهداف متعالی سند است.

وی افزود: امروز مهم‌ترین کارکرد نظام تعلیم‌وتربیت، تربیت تمام جانبه دانش‌آموزان یا تعلیم‌وتربیت تمام ساحتی است و رسیدن به انسان و جامعه تمام ساحتی منوط به اجرای متوازن سند تحول بنیادین در همه ارکان آن است.

حسینی با بیان اینکه زیر بنای سند تحول بنیادین ساحت اعتقادی و دینی سند است گفت: مسابقات قرآن و عترت و نماز بهترین مسیر تحقق این هدف آرمانی و رشد تعلیم‌وتربیت اعتقادی و دینی دانش‌آموزان است و رشد ساحت اعتقادی و دینی به طور مستقیم موجب رشد و ارتقای 5 ساحت دیگر نیز خواهد شد.

وی افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز مهم‌ترین جریانی است که کمک می‌کند تا دانش‌آموزان در مسیر تعلیم‌وتربیت تمام ساحتی و به‌ویژه زیر بنای این تعلیم‌وتربیت یعنی ساحت اعتقادی و دینی قرار گیرند.

معاون وزیر یکی از مفاهیم کلیدی سند تحول بنیادین را مفهوم کمک به جریان یادگیری مؤثر و پایدار دانست و گفت: یکی از رسالت‌های نظام تعلیم‌وتربیت تحقق یادگیری مؤثر و پایدار است و همواره باید به دنبال خلق موقعیت‌های جدید یادگیری بود.

وی افزود: خلق موقعیت‌های یادگیری باید مبتنی بر منابع وثیق، قابل‌اتکا و هدایت‌کننده باشد و منبعی محکم‌تر از قرآن و عترت و نماز وجود ندارد. اگر بخواهیم بر مبنای آموزه‌های سند تحول بنیادین دنبال خلق موقعیت‌های یادگیری باشیم مسابقات قرآن و عترت و نماز می‌تواند چنین هدفی را محقق سازد.

حسینی تصریح کرد: جذابیت و تنوع از ارکان خلق موقعیت‌های یادگیری است و مسابقات قرآن و عترت و نماز نیز به دلیل جذابیت و تنوع می‌تواند منجر به خلق موقعیت‌های جدید یادگیری شود.

معاون وزیر ارتقای کیفیت، بسط عدالت، گسترش مشارکت و شکل‌گیری و تعمیق هویت را چهار ضلع مربع اهداف بلند سند تحول بنیادین دانست و گفت: در عصر جدید نوجوانان و جوانان با بحران هویت و بحران افتخار مواجه هستند و یکی از اهداف راهبردی تمرکز بر شکل‌گیری و تعمیق هویت نوجوانان و جوانان است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموز باید به دین و وطن خود افتخار کند و از منظر این افتخار، هویت خود را شکل دهد گفت: یکی از اهداف راهبردی مسابقات قرآن، عترت و نماز و کارکردهای ویژه آن علاوه بر آشنایی با معارف دینی، هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه مسابقات قرآن و عترت و نماز موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود گفت: دانش آموزانی که به سمت این مسابقات می‌آیند به سمت سالم‌سازی خود هم پیش می‌روند و این موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و استحکام شخصیت دینی و اخلاقی دانش‌آموزان می‌شود.

حسینی در پایان گفت مسابقات قرآن، عترت و نماز حکم قنات را دارد که در دل نظام تعلیم‌وتربیت جاری شده است و کره مذابی است که حرارت آن سوزنده رذایل و گسترش‌دهنده فضایل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار