معاون وزیر:

بازگشایی مدارس در مهر امسال تدریجی است

در مهر سال جاری به دنبال آموزش‌های ترکیبی هستیم/پروژه مهر و بازگشایی مدارس، پروسه‌ای عظیم، ملی و تمام بعدی است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست مجازی سالانه مدیران مدارس استثنایی استان خوزستان گفت پروژه مهر، پروژه نیست بلکه پروسه‌ای عظیم، ملی و تمام بعدی است.

کد مطلب: ۱۲۱۱۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس در مهر امسال تدریجی است

به گزارش روابط‌ عمومی امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست به بیان ویژگی‌های پروژه مهر و بازگشایی مدارس پرداخت و گفت: پروژه مهر یک مگا پروژه عظیم در پهنه ملی است که باید برای 115 هزار مدرسه در سراسر کشور برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: بازگشایی مدارس رویدادی ملی است که با آغاز مهر شروع می‌شود و کل سازمان جامعه دچار تغییروتحول توأم با تازه شدن می‌شود. بازگشایی مدارس بر همه ابعاد زندگی انسان‌ها و جامعه تأثیرگذار است و جامعه با آغاز مهر مجدد زنده می‌شود.

حسینی پروژه مهر و بازگشایی مدارس را پروژه‌ای تمام بعدی دانست و گفت: در پروژه مهر و بازگشایی مدارس هر چه آنچه به مأموریت‌های نظام تعلیم‌وتربیت مربوط می‌شود، موردتوجه قرار می‌گیرد.

معاون وزیر به بیان ویژگی بعدی پروژه مهر پرداخت و گفت: پروژه مهر در واقع پروژه نیست بلکه پروسه‌ای است که از مهر آغاز می‌شود و تا مهر سال آینده نیز ادامه دارد. زنگ مهر و مدرسه باید در جامعه به صدا در بیاید و این زنگ تا مهر دیگر نیز باید در گوش جامعه طنین‌انداز باشد تا جامعه زنگ نزند و راکد نباشد.

وی با تأکید بر اینکه کلید تعلیم‌وتربیت در دستان معلمین است گفت: اگر پرسش شود نهاد اصلی تحول در جامعه کدام است، پاسخ آموزش‌وپرورش است، سازمان تحول، مدرسه است و کارگزار اصلی تحول معلم فکور است. مدارس جعبه سیاه جامعه هستند، آینده جامعه را رقم می‌زنند و حد و اندازه توسعه جامعه به حد و اندازه مدارس بستگی دارد.

حسینی با بیان اینکه مهر امسال متفاوت از سال‌های دیگر است اظهار کرد: مدیریت مدارس در سال‌های گذشته بر مبنای سیستم حضوری بود، کرونا سازمان مدارس را برهم زد و آموزش‌ها به سمت آموزش‌های غیرحضوری پیش رفت تداوم آموزش و پوشش حداکثری از ارکان آموزش‌وپرورش عصر کرونا است و این نیاز به بازتعریف سازمان مدرسه دارد. در این سازمان جدید باید اطلس یادگیری برای پوشش حداکثری فراهم شود و انواع روش‌های آموزشی نیز در آن دیده شود.

وی با بیان اینکه در مهر سال جاری به دنبال آموزش‌های ترکیبی هستیم اظهار کرد: بازگشایی مدارس در مهر امسال تدریجی است و باید مهری آرام و باکیفیت را پشت سر بگذرانیم که این نیازمند برنامه‌ریزی لازم قبل از بازگشایی مدارس است. آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید ترکیبی با رویکرد حفظ سلامت است و این موضوع نیازمند آمادگی، معلمان، مدیران، خانواده‌ها و دانش‌آموزان است.

حسینی تصریح کرد: انجام درست امتحانات، ثبت‌نام روان، اجرای کامل برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، توزیع کتب درسی، آماده‌سازی فضا و تجهیزات، آمادگی معلمان و سازماندهی آنان، آمادگی دانش‌آموزان، اقناع‌سازی اولیا، آمادگی نظام مدرسه و ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان از جمله استلزامات بازگشایی مدارس است که باید مدنظر مدیران مدارس قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار