آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی‌ها

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی‌ها و نوبت‌گیری ۹۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا نهم  شهریور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی‌ها

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در سامانه سیدا سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی ها با مشکل مواجه بود که خوشبختانه با تلاش مستمر مشکل حل شده و سنجش پیش دبستانی ها آغاز شده است.

معاون وزیر در ادامه گفت: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۷۰ روز گذشته است و در این مدت ۹۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده اند که از این تعداد ۸۲ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان بر اساس نوبت ارزیابی شده اند.

وی افزود: تاکنون بوشهر، مرکزی، همدان، شهرستان های تهران، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، شهر تهران، سمنان، البرز و چهار محال بختیاری به ترتیب بیشترین درصد نوبت‌گیری نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.

وی گفت: بوشهر، همدان، ایلام، مرکزی، زنجان، چهارمحال بختیاری، قم، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و اردبیل نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره تست جهش تحصیلی گفت: تاکنون ۹ هزار و ۵۵۰ نفر نوبت گیری کرده اند که از این تعداد ۸ هزار و ۷۷۸ نفر معادل با ۹۲ درصد ارزیابی شده اند.

وی افزود: تاکنون کهگیلویه وبویراحمد، کرمانشاه، همدان، خوزستان، قم، قزوین، سیستان و بلوچستان، کردستان، بوشهر و لرستان به ترتیب بیشترین درصد ارزیابی تست جهش تحصیلی را داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار